onsdag 25 mars 2015

Påskris


Hej, hej!
Jag är snart på väg till ett nattskift, men bjuder er -snabbt- på några bilder på lite påskpyntande här hemma.


Jag är inte så mycket för påskpynt, men i år har jag faktiskt pyntat lite.


Äggen ni ser är urblåsta, och alltså tomma -så man kan ha dem som dekoration.


Då vi har allergiker i familjen, så kan jag inte ha påskriset i vatten utan det får stå utan. Det positiva med DET är att jag kan ha samma ris från år till år..detta ris har jag faktiskt sparat från i fjol. Sen måste jag anpassa mitt pyntande efter de små fyrbenta. Ett ris på köksbordet eller matbordet vore otänkbart. Så på denna lilla byrå i hallen får det stå, där brukar de inte vara *peppar, peppar*


Byrån har fått byta plats med hyllan som stod där, och det var faktiskt Anders förslag då hyllan dolde ett par strömbrytare. Men nu kommer vi alltså åt dem.

Och golvet. Det nymålade golvet. Det är så skönt, och jag är så nöjd. Det blev att kännas SÅ mycket renare. Jag längtar tills jag även kan ta itu med matrummet och vardagsrummets golv (till sommaren)

Idag har jag varit till min läkare och fått lite ändring i mina mediciner. Det är inte så länge sen jag fick en diagnos, och alla ni som länge levt med hälsoproblem vet nog hur skönt det är att få en diagnos satt. Jag är med i en grupp på facebook där jag vet att det finns andra med samma diagnos, och det är så skönt att slippa känna sig ensam i sin sjukdom.

Framförallt är det så skönt att kunna FÖRSTÅ varför jag så ofta känner mig onormalt trött, orolig, stressad, spänd och ängslig (bl a). Nåväl. Med lite ökad medicinering hoppas jag att mina symptom minskar.

Nepp. Dags att hoppa in i duschen och bege sig mot jobbet.



Kram Linda





Inga kommentarer: