tisdag 10 mars 2015

Elsa Beskow


Hej bästa!
Vet ni? Idag känner jag mig riktigt glad. Jag har nämligen övervunnit en "sån där rädsla" igen...vissa saker i livet kan (i a f jag) gå och gruva mig över något enormt. Men då man äntligen har besegrat ångesten och utsatt sig för det jobbiga, så infinner sig en sån skön känsla. Tänk om den där känslan kunde finnas där redan INNAN det jobbiga börjar?


Nog om det. Nu har jag klappat mig tillräckligt på axeln *hihi* 

Elsa Beskow är/var väl en underbar författare/illustratör? Hennes bilder är fantastiskt vackra! Och redan då mina barn var små, så skaffade jag hela "serien" av Elsa Beskows månadsbilder. Tanken var att de alla skulle ramas in och sättas upp på väggen, men så blev det inte. Istället har de nu laminerats (plastats in), och så får de skylta månadsvis -var och en för sig.

I skrivande stund lyssnar jag på min favorit Magnus Carlsson och hans underbara låt Möt mig i gamla stan. Jag hoppas verkligen att den vinner nu på lördag. I vilket fall -så ska vi snart se honom LIVE (jag och Anders) Vi ska nämligen ut och åka båt om några veckor, och då uppträder han. Och ja, det var därför jag bokade kryssningen...sen är det hela dessutom en liten kärleksresa -på tu man hand- för oss två, mig och Anders. 

MEN. Jag är ju så rädd för att åka färja numera. Jag som åkte över till min farmor i Finland varje år som barn, men så har jag gått och blivit så fjantigt orolig med åldern. Nåväl. Sjunker skeppet, så får jag med mig både Anders och Magnus i vattnet...*tss*

Hoppas ni alla får en riktigt skön tisdag!




Kram Linda





Inga kommentarer: