onsdag 18 mars 2015

Mina madonnor, influensa (?) & nymålat golv


Hej bästa!
Igår fick jag ett ryck här hemma. Jag flyttade om LITE GRANN bland alla prylar. Så nu står mina madonnor och min jesus samlade i hyllan bland terrinerna. Där gjorde de sig bra. Jag fick ta bort den nedersta hyllan så de fick plats bara.


Jag fick precis hem en dotter (den yngsta) från skolan...sonen har haft feber och hosta sen i torsdags (d v s sex dagar), och nu är det alltså dotterns tur. Vi funderar på om det kan vara influensa? Något skit är det i alla fall. Få se om vi andra klarar oss, eller om det slutar med att vi ligger sjuka allihopa?


Och eftersom det finns baciller här i huset, så passade jag på att göra en hel del igår (i fall att jag också skulle bli sjuk) Jag bäddade rent, dammsög alla tre våningar, bytte i soffan och lite annat. Och så baxade jag in dörren -som vi har haft in till köket-, så jag ÄNTLIGEN kunde måla golvet där! Och här kommer resultatet:


Vilken skillnad det blev mot förut! Färgen går dock LITE GRANN åt det blå hållet. Men jag har köpt färg på ÖoB och den var så himla billig (mot vad den var som vi hade innan) så det gör då ingenting. Den kommer ju nötas med tiden...


Nu vill jag ju dock måla hela nedervåningen då det blev så fint i köket! Hallen ska målas till sommaren (då katterna kan vara ute en hel natt) Men vardagsrum och matrum? Fy vilket jobb att behöva flytta undan alla skåp...vi vår se om, när, var och hur?


Jag tror att köksdörren ska få vara kvar inne? Tyvärr är den ju lite ljust gul (precis som de andra i hallen är) Jag stör mig inte alltför mycket, men tanken är väl att de ska målas vita...så småningom...

Här nedan kan ni se hur det gamla golvet såg ut.


Mm, det var det det.


Nu ska jag ta hand om sjuklingarna här hemma!



Kram Linda





3 kommentarer:

Jennys Vita Villervalla sa...

Superfint blev det!
Krya på er!
Kram
Jenny

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Wow, vilken skillnad. Så snyggt! Så fint du har det i köket. Kram Susanne

lille weiß sa...

So nice,i love it !!!!!

Monika from Germany