torsdag 19 mars 2015

Årets första scilla, mera nymålat och datum för loppis


Hej på er!
Vilka underbara dagar vi har, nu är väl våren här med besked -hoppas jag? Har hört att det ska komma snö till helgen, men hoppas den försvinner lika fort som den kommer?

Här på Hagbacken så blommar i alla fall krokusar, snödroppar och så även årets första scilla!


Underbart! 

Igår kväll trodde jag att jag också skulle sjukna in, men efter en god natts sömn så är jag pigg igen -tack och lov. Och trodde ni verkligen att jag kunde vänta med att måla hallgolvet -ända till sommaren? Nej då. Jag hann knappt skriva klart blogginlägget innan jag låg på alla fyra och målade....

Vissa bilder nedan är tagna med blixt.


Och när jag ändå var i farten, så målade jag även dörrarna (som innan var ljust gula, se bild i förra inlägget)...


Jag har lite grann kvar, måste handla hem mer färg först. Sen har jag inte satt tillbaka över nyckelhålen än heller.


Så underbart skönt med nymålat golv!


Jag är super-duper-nöjd!


Igår kväll kunde man även logga in och se hur skattebeskedet slutade. Och jag fick tillbaka en "större summa", wieeh! *LYCKA*

Så nu är resan till Island bokad, LÄNGTAR!
Och så har jag även bestämt ett datum för min loppis. Det blir en tidig loppis i år.

Jag tänkte den skulle gå av stapeln den 

2 Maj kl 10-15


Hoppas ni vill och kan komma då? Vi sätter upp ett partytält i fall att vädrets makter inte vill vara med oss. Adressen är: 
Hagbacksgatan 23 i Borlänge.

Men jag återkommer till det då vi närmar oss.
Nu ska jag sätta fart här hemma.




Kram Linda





1 kommentar:

Sarina sa...

Goodmorning, Linda,

What a lovely Scilla's. They are so delicate.
Beautiful pictures again, on your blog.
Have a nice weekend,
x,
Sarina