söndag 8 mars 2015

Matrum, Ida 14 år & selfiepinne


Hej igen!
Jag kände för att göra ytterligare ett blogginlägg idag -så here it comes! Jag tog några blixtbilder på matrummet efter att jag städat undan efter vårat kalas nu på kvällen...


På matbordet har jag ett litet fågelbo under en glaskupa, och det är för att katternas tassar inte ska komma åt.


Annars ser det ut som det brukar.


Nu går vi över till lite kalas, samt lite presenter. En av presenterna som min 14-åring fick -var en selfiepinne. Och den blev väldigt uppskattad på kalaset! Här nedan använder hon den efter att alla har gått hem.


Min fina 14-åring.


Här nedan bjuder jag er på några foton tagna med selfiepinnen under kalaset. Först ut en bild på nästan alla som var med. Min mamma och pappa blev inte med på denna bild, dock. Observera att jag sitter helt "oklädd" i t-shirt...haha, men det var ju "bara" min familj....

Det är dålig kvalité på bilderna p g a det dåliga ljuset.


Som ni kan se ovan -så är min älskade mormor alldeles blå i halva ansiktet. Jag ska skriva mer om det längre ner.

Här nedan har ni min 14-åring samt mina fina brorsbarn.


Bilden ovan och nedan är fotad på min 14-årings rum...som då mest går i rosa. Och ni kan även se akvariet som hon fick i födelsedagspresent.


Här nedan är kalaset över och vi sitter och äter pizza framför TV:n. På bilden är min fina son i mitten, och så hans kompis till vänster.


Fina pojkar! 


Nu åter till mormor! Min älskade mormor drabbades av afasi tidigare i veckan, och vi misstänkte att hon fått en TIA-ATTACK. Men så blev hon sämre, och fick skrivas in på sjukhuset. Men det hela visade sig vara en blödning i hjärnan efter att hon ramlat (i hemmet) i början på veckan. Och blödningen skulle gå tillbaka av sig självt -enligt läkarna. Dock är hon helt blå i halva ansiktet sen fallet, men annars är hon nu pigg igen! Och idag fick hon så skrivas ut från sjukhuset, lagom till vårat kalas. Här kommer en kopia av vad jag skrev på facebook nu på kvällen:

Lyckan som uppstod då mormor fick skrivas ut från sjukhuset idag och kunde vara med på vårat kalas Smiley smile Innan hon gick viskade hon i Anders öra:
-Tack för att du är så snäll mot min familj, Anders Smiley smile Anders= svärmorsdrömmen no 1!
Min älskade mormor var alldeles blåslagen i halva ansiktet, och jag är så oerhört tacksam över att hon fortfarande finns med oss Smiley heart


Och med de raderna vill jag nu önska er alla en bra start på veckan!




Kram Linda




2 kommentarer:

Sarina sa...

Hi Linda,
All the best, for your beloved grandmother. You must be so pleased, that she is still with you. And you have a pretty daughter. The pictures you posted, were mouthwatering again. I LOVE the chandelier.
Have a nice an sunny week, Linda,
Sincerely ,
Sarina

Anonym sa...

Åhhh,nu fick jag en tår i ögat! Kram! Marita