fredag 27 mars 2015

Inuti skolskåpet


Hej hej!
Idag blir det en titt inne i mitt skolskåp. Bilderna är någon vecka gamla, så det har ändrats om lite inuti. Men ni får hålla er till detta.

Jag blev så besviken då vi äntligen tagit oss råd för något år sedan och köpt på oss nytt vardagsporslin. IKEAs ARV. Vi köpte två uppsättningar, så vi skulle ha till hela stora familjen då alla är samlade. MEN. Så gick inte mattallrikarna varken in i diskmaskinen eller i köksskåpen då de var för stora. Så porslinet fick hamna här i skåpet, och används nu bara vid "finare tillfällen".


IKEAs POKAL -däremot- är suveräna! 9:- per glas, gör ju att man kan köpa på sig en stor mängd. Dessutom är det ingen katastrof om det går sönder något glas då och då heller. De här dukar vi alltid med då vi har främmande. Och vi dricker både saft, läsk, vatten -som vin ur dem. Bredvid är det glas från RUSTA. De har vi också en uppsättning utav. Perfekt att göra efterrätter i -såsom pannacotta.


Lejonskålar har jag samlat på mig i många år. De hittas lätt på loppisar från 5:- och uppåt...


Sen samsas lite annat smått och gott, det mesta är dock loppisfynd. Den senaste inköpta kristallskålen -som jag loppisfyndade- (eller om det är pressglas) fick en hedersplats här i skåpet, och lite annat fick istället flytta ut.


Skåpet är ett gammalt skåp som man hade i lektionssalar förr, och det tillhör en av mina favoriter.
Ja, det var det det.


Då var vi inne på fredag igen. Hoppas ni alla får en trevlig helg!




Kram Linda





1 kommentar:

Marie maräng sa...

Vad trist att tallrikar inte fick plats men dom passade ju fint in i skåpet med det övriga!

Önskar dig en fin fin helg!
Kram Marie