söndag 8 mars 2015

Kryddburkar, 50-års fest och födelsedag


Hej läsare, och hej söndag!
Idag är det inte bara den internationella kvinnodagen, utan idag firar vi även husets minsting som blir fjorton. men mer om det längre ner.

Idag får ni se några bilder först från hyllorna i köket.


Där står bl a små kryddburkar som jag tidigare fyndade på loppis för en tia styck.


Vita pärlhyacinter är på väg upp, för att sedan planteras ut i trädgården.


Igår var vi då bjudna på grannens 50-års fest. Han är inte "bara" granne, utan även en av Anders bästa kompisar sen många år tillbaka. Då vi kom fram till lokalen möttes vi av denna skylt *hihi*...

Mobilbilder nedan.


Min Anders.


Och så min Anders i rosa, och den blivande 50-åringen (fast själv hävdar han bestämt att han fyllde 23)


Något som fick alla gäster att tåras i ögonen var då en av presenterna fick födelsedagsbarnet att bli så rörd att tårarna flödade...han fick då nämligen en resa med expertfiskare som skulle lära honom allt han inte redan visste om vissa fiskar. Han älskar att fiska, så han blev så oerhört rörd. Och alla vi andra med.


Det var en mycket trevlig kväll med massor av god mat, trevligt umgänge och roliga lekar. Jag bjuder er även på en bild av självaste bloggerskan...även om jag A V S K Y R att vara med på bild.


Men nog om gårdagen. Idag ska vi fira denna lilla donna, som då fyller hela 14 år!


Stort grattis till mitt älskade lilla barn som nu blivit stort!


Ha en skön söndag ni andra, här blir det kalasande med släkten.




Kram Linda






Inga kommentarer: