tisdag 24 mars 2015

Loppisfyndad tavla och makeover på köksstolar


Hej på er!
Hoppas ni alla har det bra? 
Jag har varit lite frånvarande här på bloggen, då jag har haft mycket att göra. Idag har jag bl a rensat klart alla mina garderober (och även i några skåp med prylar) inför den kommande loppisen. Har du storlek 42-46, så kan du göra riktiga fynd! Jag säljer massor av kläder, det mesta i svart. Och enligt mig- så är kläderna i riktigt fint skick. Det är allt ifrån klänningar, tunikor, jeans, kjolar, skor till skjortor m m Jag har tänkt ta 20-40:- per plagg. Vissa plagg som prislappen sitter kvar på kan jag ta lite mer för. Men det är stor fyndfaktor om du gillar second hand, eller vet någon annan som gör det (med den klädstorleken). Sen blir det såklart en hel del inredning också!


Den här underbara tavlan ovan, hittade jag på en av loppisarna som vi var till i helgen. Jag tyckte den var så fin! Sen var jag även förbi mina föräldrar häromdagen och rotade på deras vind. Och då fick jag för mig att återigen ha köksstolar i köket. De blev ju nyligen utbytta mot en bänk. Men nu var det då dags för stolar igen. Här kan ni se det FÄRDIGA resultatet:


Och så en bild på hur stolarna såg ut INNAN:


Sen har jag ju -som jag nämnt tidigare- fullt upp med förberedelserna inför Anders 50-årsdag. Jag kan inte säga så mycket mer om det NU. Ni får hållas på halster tills dagen D, tyvärr.

Ikväll var vi och såg bion TREVLIGT FOLK som Filip och Fredrik spelat in och medverkat i. Och jag har då aldrig gråtit så mycket till en film! Här några rader om vad filmen handlar om:

"Som första afrikanska lag någonsin har Somalia precis anmält sig till bandy-VM. De unga spelarna bor dock inte i Somalia. De bor i Borlänge. Och ingen av dem har någonsin stått på ett par skridskor. VM i Sibirien börjar om sex månader. Någon tycks ha tänkt väldigt långt utanför boxen."

Filmen är inte bara inspelad här i "mitt" Borlänge, utan har även ett riktigt viktigt budskap. Den var väldigt känslomässigt laddad, och jag gillade den -trots att jag inte är det minsta sportintresserad. ALLA borde se den. Om inte annat, så för att öka förståelsen för de invandrare som ju blir allt fler runtom i vårat avlånga land.

Nej, nu ska jag äntligen slötitta lite på TV innan det är dags att sova, det har som sagt gått i ett hela dagen.



Kram Linda




1 kommentar:

Vixina sa...

Hej igen, Linda!

Undrar om ni satte den hårdare typen av bambupinnar när ni satte insynsskydd? För mina är uppe nu o håller på att målas och det ser ärligt talat..öhm, mindre bra ut, haha! De är svåra att måla också. Jag satte den mjuka typen, som vass ungefär.

Mvh, Vixina