söndag 31 augusti 2014

Min fantastiska 40-årsfest (Varnar känsliga läsare för perversa bilder)


Hej kära läsare!
Då var en oförglömlig kväll till ända. Och jag vill bara spola tillbaka bandet. Jag är så oerhört priviligerad som har sådana fantastiska vänner! Tänk om alla fick känna sig så älskade som jag gjorde igår kväll! Nu då jag tänker tillbaka (samt börjar nyktra till), så rinner mina tårar längs med kinderna...jag är så lycklig!


Bilderna ni får se här, är kamerabilder blandat med en del mobilbilder. Jag börjar med att visa lite tok som gjordes på huset vårat under bl a natten.


Trosskydd på fasaden, toapapper i rabatterna...


Haha, många som åker förbi vårat hus fick nog dra på munnen (det är ju en bussgata vi bor intill också) ....
Vissa tyckte säkert också att det var osmakligt/omoget o s v...men vet ni? Det struntar jag blanka f-n i!


Partytälten innan ca 40 gäster började strömma in...


På framsidan av gården hade det visst anordnats en "loppis" också. Konstigt nog kom aldrig några köpare..*haha*


Skyltar gjorda av min bästa SIS och hennes sambo.


Och så "lilla" jag också..*haha*


Allt var så klockrent och träffande, de känner verkligen mig!


Så oerhört mycket jobb som de har lagt ner på mig, det är verkligen rörande. Och jag är för evigt tacksam!


Ja, kanske inte riktigt allt stämde då...


Några tutningar blev det (även idag)!


Nu till gästerna! Här nedan har ni min bästa granne tillsammans med bästa SIS.


SIS sambo, FRUNS sambo (i mitten), och så min lillebror.


Från vänster nedan: Min fina svägerska, min bonusson (den yngsta) och hans sambo och så bästa grannarna igen då.


Här ser ni ryggen på min mamma bredvid lilla mormor. Och så en annan nyfunnen granne som jag tycker mycket om!


Här nedan min bästa Kajsa tillsammans med Helena och hennes make och "rock-farbror" Mattias (han spelar i ett bra band) Alla tre är mina vänner sen över 20 år tillbaka.


FRUN och fina Conny.


Och så mina älskade döttrar (nedan), som har hjälpt mig något enormt! Både innan- under- och efter festen.


Och så älskade sonen (i rött), tillsammans med hans bästa kompis Erik. De har också hjälpt mig innan och under festen.


Min finaste Linnea, tillsammans med hennes goa Anders.


Lillebror igen (till vänster) tillsammans med Micke (som är gift med Kajsa)


Min bonusdotter skrattar gott åt tokfian Annelie.


Ja, nu kan jag börja berätta lite om vad jag blev utsatt för under festens gång. Vi började med att gå tipspromenad som jag gjort i ordning själv OM mig själv. Efter det så höll min underbara vän Kajsa ett sådant fint tal om våran vänskap. Hon berättade om tokigheter som vi varit ute på tillsammans genom åren. Hon berättade även om vänner som är som stjärnor...*nu gråter jag igen* Och sen pratade hon om mitt stora intresse av att måla möbler och annat VITT...och så kommer hon sen in på mitt intresse för konst. Hon tyckte att de alla hade sett för lite av DEN sidan hos mig...och medans hon säger det så kommer Helena gåendes tillsammans med en karl iförd endast en filt!


Jag skulle alltså måla av en naken (främmande) karl! Gissa om jag höll på att sjunka igenom stolen? Jag blev så oerhört paff, och det var så oerhört pinsamt! Men samtidigt så fruktansvärt KUL!


Killen i fråga satt med ryggen till gästerna, men framför mig bressade han med benen...och där skulle jag stå och måla av honom -som om det var något jag alltid brukade göra!


Det var riktigt pinsamt, men samtidigt riktigt roligt! Killen ifråga? Han brukade visst sitta nakenmodell....


Lite senare skulle jag sen gå ut och ställa mig vid gatan, för att visst bli upphämtad av en limousin!


Jag har aldrig åkt en limousin förut, så det var jätteroligt! I den så satt de tre underbara vännerna Teuvo, Lotta och Stefan för att hämta upp mig. (De kom till festen först då)


Tusen tack Teuvo för DEN mycket påkostade presenten! Och tack även till Limo Sweden!


Här nedan har ni min allra finaste vän Susanne, som jag har känt ända sen lekis. Hon och hennes man (samt barn) åkte ända från Göteborg och hit för min skull! Mer trogen, äkta och pålitlig vän är svårt att finna! Inga avstånd i världen har någonsin varit för stora för vår vänskap.


Och så blev det lite paketöppning.


Gästerna var så klart VÄLDIGT roade!


Och fyller man fyrtio år, så får man räkna med en hel del tok och perversa presenter!


Nu har jag Anders på rätt plats i fortsättningen...*haha* Och dockan "Angelo" blev VÄLDIGT populär under kvällens gång -och de flesta ville ha honom hos sig! Undrar varför? *blink*


Hihi. På gästernas begäran.


Fler tok-presenter....


Och så naturligtvis SERIÖSA presenter också! Detta skåp nedan kommer ni få se mer av sen. Detta UNDERBART fina skåp har min älskade SIS och hennes sambo P slitit och jobbat med i MÅNGA timmar för MIN skull...Hur fint gjort är inte det?


Ni ska få se fler presenter i de kommande inläggen sen, det lovar jag!


Jag var rädd för att det skulle bli väldigt kallt att sitta ute. Visst frös en del, men brist på filtar var det då i a f INTE!


Och ju längre in på kvällen det blev, och ju mer alkohol som togs in...så blev de flesta varmare allt eftersom.


SIS hade även lagt ner MÅNGA timmar på att skriva perversa sånger om mig....


Så dem sjöng vi -i otakt- allihopa. *haha*


Plötsligt uppenbarade sig sen en överviktig kvinna (med mycket pipig röst) Och det skulle visst föreställa MIG!


Det var min underbara lillebror som gjorde världens roligaste parodi på mig!


Och jag (läs vi) skrattade -så jag skrattade!


Jag låg dubbelvikt på gräsmattan med en handduk i handen, för att torka tårarna som sprutade totalt! GUD vad roligt det var! Jag har i flera års tid önskat mig en parodi på mig själv, så det var verkligen uppskattat! Flera har filmat det hela, och vi ska se om jag lyckas få upp en film här på bloggen en annan dag.


Fina SIS igen.


Sen var det dags för en annan pinsamhet. Anders började nämligen strippa för mig!


Ni ser ju själva vad pinsamt jag tyckte att det var...*haha*


Min finaste älskling. Så tuff han var. Nykter var han -dessutom (som för det mesta) Han kan ändå, han.


Hihi....moahahaha....


Jag dog av skratt även här!


Tack älskade du!


Du är bäst! (Här nedan står han bredvid FRUNS sambo)


Ja, sen fanns det inga gränser kvar att spränga...


Folk började bada i den ISKALLA poolen....


En efter en hoppade vi i.


Och andra roade sig på andra sätt....*haha*


Lite dans också så klart. Både buggande som disco.


Vissa klarade inte av det höga tempot heller, som ni kan se. Här nedan hamnade lilla, goa FRUN (ett par timmar innan hon var "fit for fight" igen)


Och hon fick sällskap av en till som blev trött,,,(som också var på benen efter ett par timmar), för att sen fortsätta festandet.


Ja, till slut tror jag nästan att ALLA badade näck.


Och det blev skytteltrafik mellan poolen och våran varma, sköna bastu (om än lilla och mycket trånga bastu)..*hihi*


Finaste Heikki nedan...och bästa P ovan...


De sista gästerna åkte hem vid 05-tiden på morgonen.

Vakna? Har ni ojat er av ren fasa eller roat skrattat åt mina tokiga vänner?

Här kommer en kopia på vad jag idag skrev på facebook:

Som sagt- vill jag tjata genom att tacka alla mina bästa vänner (åter igen) för igår! Men jag vill uppmärksamma några lite speciellt: HELENA och co- ni stod för kvällens chock! Att få måla av en naken man visste jag inte att jag hade drömt om (förräns nu) En underbara
 present som jag kommer att bära med mig med ett leende -alltid. Lillebror JOHAN- parodin på mig själv! Så mycket som jag skrattade då har jag nog aldrig gjort. Den var klockren, och precis vad jag alltid har velat ha. KIKI och PATRIK- för skåpet ni kämpat och slitit med. Och för allt tok ni gjort på min (våran) gård. Så mycket jobb har aldrig någon lagt ner på lilla mig -det värmer ända in i hjärteroten. SUSANNE (Och Oscar) för att ni tog er hit från Göteborg för min skull. DET är äkta vänskap, det. Och för all tid du lade ner på att föreviga kvällen genom kameran. TEUVO och LOTTA (samt Stefan) för åkturen i limousinen- ett oförglömligt minne. Få förunnat  HANNA som fick mina tårar att rinna då du dök upp...fast egentligen ska du ha dig en rejäl känga  Min älskade sambo ANDERS för stripteasen, mer säger jag inte  KAJSA för det oerhört fina talet om vänskap och stjärnor  Tack igen till resterande av mina gäster som kom! Alla, och då menar jag ALLA ni -gjorde mitt 40-års kalas till ett oförglömligt minne för livet. Ni alla drog ert strå till stacken, och även om långt ifrån alla är taggade här, så finns ni alla på en varsin, speciell plats i mitt hjärta 

Jag glömde förresten att berätta en sak! Hanna (FRUN) skickade ett sms på eftermiddagen där det stod att hon och hennes sambo hade hamnat i ett rejält bråk, och att de tyvärr inte kunde komma. Jag kände ett hugg i hjärtat och blev JÄTTELEDSEN. Jag skrev tillbaka och frågade om de inte kunde lösa det hela -och komma ändå -men jag fick inget svar på det. Gästerna började sen strömma in, och jag försökte hålla masken. Utan mina närmaste känner jag mig verkligen halv, så det var som att få ett hårt slag i ansiktet. Jag känner henne och VET att hon kan jävlas med mig rejält (vi har sådan jargong), men jag vågade inte hoppas att hon skojade. Men så till slut stannar en bil ute på gatan för att släppa av henne och hennes sambo. Och då brast det för mig! Mina tårar rann och rann, jag blev så oerhört LÄTTAD! Det är därför jag ger henne en "känga" i skriften ovan.

Avslutningsvis så känner jag mig tjatig. Men jag är så tacksam. Jag är så tacksam för att ha alla och envar av de bästa vännerna man kan ha. Tack för att ni finns, och tack för att ni är en del av mitt liv! Tack för alla tokiga upptåg och alla fina presenter. Tack för ALLT! Jag älskar er alla! 

Från början var det 56 personer bjudna, men tyvärr var vissa tvungna att boka av. Och ni som inte kunde komma -ni missade tydligen årets fest (sägs det) Men jag vet precis hur det är. Livet kommer emellan, man får inte ledigt från jobbet. Man blir sjuk. Nära och kära dör o s v Så jag vill inte att ni ska känna er bortglömda eller ledsna/besvikna. Utan här kommer en stor och varm kram genom cyber till var och en av er -från MIG!


Kram Linda




3 kommentarer:

Inger sa...

Vilken fantastisk fest! Kan känna trycket fastän jag inte var med ...

Ha ett fortsatt gott liv ... när du nu är tant!

kram Inger

Hos Jorunn sa...

En forsinket gratulerer med 40 års dagen, Linda! HAHAHAHA, for et fantastisk party og for noen kreative venner du har!! Det så ut som dere hadde det utrolig gøy og mannnen din er jammen tøff! Den dagen går nok ikke i glemmeboken med det første!!
Klem fra Jorunn

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken underbar och härlig och rolig 40-årsfirande du fick grattis i efterskott
härligt med människor som bjuder på sig själva
kram Rosa