måndag 29 april 2013

Liten myggholk

Hittade en liten söt myggholk (som de kallade den) på en loppis för länge sen. NU har den blivit vitmålad!

Tycker den är så söt :)

Den hamnade i ena köksfönstret, och tillsammans med mina blommande mårbacka-pelargoner blev den så fin!

Sen måste jag så klart dela med mig av bilden som sonens trafikskola lade upp på deras facebooksida, där de gratulerade honom till körkortet :) Jag är sprickfärdig av stolthet, men inser samtidigt att en ny era i mitt liv börjar. En oro inom mig kommer alltid att gnaga då han är ute och åker....


Idag tog han sina systrar med sig och åkte upp till Insjön (som ligger ca 4 mil härifrån), till deras farmor och farfar. Och tro mig- jag var riktigt nervös faktiskt! Han har varit ute och åkt hela dagen (så klart) Vi började med att fira genom att äta en bit mat ute -bara han och jag :)

En stor eloge måste jag ge även här till min älskade sambo Anders, för all tid han lagt på att övningsköra med min son. Utan honom -inget körkort! Anders är bäst, finaste killen ever!

Nu har det mesta släppt av alla mina spänningar, så just nu känns det som att jag sprungit in i en vägg...För tillfället sitter jag dock och undrar var sonen tog vägen som "bara skulle ta bilen till Ica", och det var över en timme sedan...Men jag måste försöka släppa på mitt kontrollbehov och acceptera att han nu blivit ÄNNU mer självständig (även om det svider)

Hoppas ni alla får en skön valborg, vi firar våran ute på landet hos Frun med ett litet grottbesök ;) Berättar mer sen!

Kram på er!



2 kommentarer:

Huset på Backavägen sa...

Ååhhh sicken söt holk, hoppas myggorna hittar dit :-) Förstår din stolthet och oro, alltid något nytt att oroa sig för. Allt är på gott och ont med våra "små bebisar" som växer upp och blir alldeles egna individer, hua
Kram Anki

Rosa i huset i vitt sa...

Grattis till din son och klart är man nervös när de är ute och kör i början ..jag var jättenervös när min dotter tog körkort för ett par år sen..kunde inte koppla av om jag visste hon skulle åka nån längre sträcka..vågade inte ringa på mobilen heller ..tänkte att då kanske hon kör av vägen..man är ju sån bara..men det gick över
ha en bra Valborg
kram Rosa