tisdag 23 april 2013

Det "nya" vardagsrummet


Nu så! Kan jag hälsa er välkomna på en titt in i det "nya" vardagsrummet. Ni som följt mig länge, vet ju att det ändras om här i rummen stup i kvarten ;) Nu fick det bli kvällsbilder med blixt -som ni kanske också vet att jag ogillar- men det får bli så denna gång. Har en viss sis som "tjatat ihjäl" mig om bilder ;)

Då jag ser bilden ovan inser jag att jag måste måla toalett- och källardörren...de är ju inte vita, utan gula...*fy*


Avskalat på skänken (i a f i mina ögon) -me like! Jag är ju tyvärr ingen fotograf (även om jag önskar att jag vore), så i ärlighetens namn kan jag säga att rummet är MYCKET finare i verkligheten....


Jag tänkte först sälja tallrikshyllan och ha en tom vägg bakom provdockorna, men tycker för mycket om den för att kunna göra det....Men tro mig- en hel del annat är till salu, och allt kommer att finnas på min kommande loppis. Återkommer med närmare datum då jag själv vet när det blir.


Det har flyttats om så många gånger på väggarna sen vi flyttade hit, att det börjar bli dags att måla om väggarna igen snart p g a alla hål....:O


Det "lilla" vitrinskåpet ovan är den ena av de nya möblerna jag berättade om..dock ska det målas på undersidan...


Soffhörnan...jag fick en fråga på facebook häromdagen angående hur jag lyckas hålla så rent. Sanningen är den att jag rollar sofforna från katthår dagligen, och tvättar, tvättar och tvättar....Men jag har valt det själv, så det är frivilligt ;) Sen är det tyvärr inte så kliniskt rent som det ser ut på bilderna heller, skenet kan bedra -tro mig ;)


Hörnan på håll, som ni fick se i föregående inlägg....Golvytan blev väldigt stor nu, nu kan vi nästan dansa vals på golvet ;) Nej, men det är perfekt med lite golvyta då jag ska måla möbler....


På sista bilden bjuder jag er även på den fula TV:n, och alla dekoder och sladdar (väldigt oinspirerande) Ni kan även se en glimt av matrummet till vänster. Där det är tomt ska den nya möbeln få ta plats som vi ska hämta på lördag (om säljaren inte får för sig att ångra sig då) 

*LÄNGTAR*

Jo! Sen kom jag på att jag fick en fråga varifrån den stora klockan är i ett par inlägg tillbaka. Den kommer från Clas Ohlson.


2 kommentarer:

Tinas bo sa...

Ja jösses vad mycket plats du/ni fick där nu!! :)
Var har du järnsängen nu?

Blev supersnyggt!!

Snart är det min tur att skala av... :0)

Kraaam Tina

Clara Malvina sa...

Otroligt snyggt!! Väldigt inspirerande bilder du tar =) Vackra saker!!

Ha en trevlig kväll!
Kramar