onsdag 17 april 2013

Blått - it is!

 

Jag har alltid tyckt om blått, så jag har gärna blåa inslag i köket. Jag ångrar än idag att jag inte köpte en blå/vit blommig terrin som jag tidigare hittade på loppis. Den hade gjort sig fin i köket. Nu finns den inte kvar :( Nåväl...Jag är ju en stor trasmatteälskare också, och har mattor i varenda rum. Och tro mig, jag får tvätta därefter också :/ Framför diskbänken har jag brukat ha en trasmatta i ljusblå färg. Men den är mer ofta i tvätten (nästan) än vad den ligger på golvet. Därför blev jag riktigt nöjd då Jordgubbar med mjölk- Miriam hade utförsäljning i sin webbutik och jag därmed kunde handla en matta -mycket billigt- som passade perfekt där. Den är mörkare i färgen, så lorten syns inte lika bra. Dessutom matchade den mina trasmattekuddar i kökssoffan perfekt :)

Jättetråkigt att webbutiken ska läggas ner, men ibland har man inget annat val. Nu är ju konkurrensen på DEN marknaden så enormt stor också. Annars hade jag gärna startat just en webbutik faktiskt :)

Nu ska jag se på film med mina flickor som vi hyrt via telia-boxen. Hunger Games har de valt....

Vi ses imorgon igen!




2 kommentarer:

Huset på Backavägen sa...

Jättesnyggt! Jag är svag för grönt i köket, en speciell grön färg som jag inte vet hur jag ska benämna den.
Kram Anki

Clara Malvina sa...

Hejsan!!
Jag har med mycket blåa inslag i vårat kök, tycker det är lantligt och passar fint i ett kök. Trasmattor har jag med mängder och just blåa med lite inslag av rött och vitt har jag liggandes på golvet i köket =)

Snygga kuddar du har i din soffa!!

Ha en bra dag, trots regnet...!
Kram