lördag 13 april 2013

Alla känner apan -apan känner ingen


Denna underbara termometer klickade jag också hem från Selma & Matilda, love it!


Nu behöver man inte kisa så för att se vad det är för temperatur inne ;) Se bilden nedan vad STOR den är, hela 60 cm hög.....


Igår fick jag en sådan fin komplimang, en person sade till mig att jag alltid var så glad :) Det har jag fått höra förut, så det kanske ligger något i det? ;)

En annan sak -som är lite typiskt mig- är att jag kan ha oerhört svårt att placera folk. D v s komma ihåg var jag träffat folk innan...Där har jag gjort bort mig rejält några gånger...kan nämna ett par exempel....

Dels en mamma till ett av barnens klasskompisar. Hon mötte vi vid ett tillfälle utanför vårat köpcentrum, och jag ropade glatt: 
-Heej, hur är det? Jag tyckte hon svarade så stramt, så jag förtydligade att jag var X:s väninna. Hon log bara lite, och så gick hon vidare....DÅ börjar det gå upp för mig att jag måste ha blandat ihop henne med en annan person, pinsamt nog...

Ett annat exempel hände nyligen då jag på krogen rusade fram till en kvinna och kramade om henne glatt och sa:
-Heej Jessicas mamma! (Jessica är ett av mina barns kompisar) Hon sa hej tillbaka lite stramt (tyckte jag), så jag började fråga henne -lika glatt- var hennes man var och om de hade varit där länge..Hon spelade med ett tag, men klämde till sist fram att jag nog tagit fel på person :/ Fy, så pinsamt...Men det är jag i ett nötskal :/

Så heja gärna på mig -ni som vill, men räkna inte med att jag kan placera ditt ansikte alla gånger ;) För i mitt fall kan jag verkligen skriva under på att alla känner apan, men att apan inte känner någon ;)




Inga kommentarer: