lördag 20 april 2013

En dag i trädgården


Vilken underbar dag det har varit idag. Sol och värme- äntligen!


Jag kunde inte sova så länge efter nattskiftet, utan skyndade mig ut så fort jag kunde...Började klippa ner riset i rabatten, och väckte (?) en och annan nyckelpiga :/


De är ju så fina, och jag tycker jag så sällan ser dem....


Sen passade jag på att borsta mina fårskinn. Denna på bilden nedan är fusk-skinn, men det går utmärkt att borsta dem med en hund- eller kattborste ändå. Så blir de som nya sen :)


Under stormen som var för några dagar sedan blåste våran pergola sönder. Det går att laga, men detta fick mig ändå att "möblera om" lite i trädgården....Jag och Anders var ute och pulade i trädgården hela eftermiddagen, det var så skönt!


Under det största äppelträdet fick denna utegrupp stå tillsammans med hammocken. Jag tycker det är så mysigt att ha en utegrupp i det fria...under ett äppelträd. Vi har ju ingen altan, men planerna på att bygga en finns ;) Dock får vi så länge njuta under de lummiga träden. Var pergolan hamnade får ni se en annan gång.


Det är mycket jag vill göra i trädgården, men vi får se vad som blir gjort i år. Jag vill bl a fylla upp "grusgången" med grus. Plantera humle och annat som ger lite insynsskydd gentemot ena grannen. Bygga altan och furstukvist. Sätta upp staket ut mot vägen. Fixa hönsgård. 

Nåväl. Var sak har sin tid.

Nu står det inte på innan det knoppar i träden också- Ååå, denna underbara tid :)


Inga kommentarer: