torsdag 4 oktober 2012

Vad vore livet utan vänner?


Nu är det inte lätt att ta skarpa bilder i detta grå-rusk, så ni får stå ut med att de blir lite suddiga (har i a f ljusat upp dem lite) Jaa, jag har väl inget annat att komma med än bilder från ett av de rum ni redan sett flera tusen gånger minst...Och efter inspirationsbilderna jag bjöd på i tidigare inlägg, så känns ju ens eget hem...bara blä.....



Men, vad är väl en bal på slottet? Jo- den kan vara riktigt, riktigt rolig om man har INTRESSET! Och är man -som jag- en inredningsnörd, så vill man ständigt förnya och ändra om. Jag börjar inse mer och mer att jag borde ha satsat på något inom inredning istället. Men det kanske inte är försent än? ;)



Dock blir jag inte nöjd i matrummet där den "nya" järnsängen hamnade...Kan inte räkna timmarna jag grubblat och slitit mitt hår eftersom jag aldrig kommer fram till någon bra lösning (som jag tror jag blir nöjd med) Antingen så blir det för trångt, eller så ser det inte bra ut på något annat sätt eller så är det opraktiskt. Det senaste spåret jag nu är inne på- är att jag funderar på att byta tillbaka rummen som de var. D v s matrum och TV-rum får byta plats, IGEN...MEN! Vet inte om det blir bättre med järnsängen så? Det bästa vore ju helt enkelt om vi hade ett rum över som fick agera gästrum.



Någon som fullständigt skiter i vilket- är denna lilla fröken Klara :) Jag tyckte det såg så kyligt ut där hon låg och sov, så jag kunde inte låta bli att bädda in henne lite :O



I morgon får jag hem Norge-främmande! :) Min kära, kära vän Annelie (med barn) kommer hit och bor här över en natt. Resten av nätterna sover hon hos våran andra gemensamma vän Madde. Så självklart ska vi ha en liten tjejkväll (med mat och vin) också i helgen...skratta/prata igen allt sen sist. Det är långt mellan gångerna då man har vänner som bor långt bort, men vad gör det då det känns som att man sist sågs igår då man väl träffas igen :) Ni som följt mina bloggar sedan början minns nog min väninna Annelie från Norge. Hon hade själv en blogg där hon bl a skrev om kampen mot hennes mammas sjukdom -och sen tråkigt nog- mammans bortgång....Hon är det i a f. Det är så skönt med äkta, gamla vänner som kan en innan och utan- eller hur?

Men vet ni vad jag ska göra NU? Läsa senaste numret av denna underbara.....




Hoppas ni alla får en finfin helg!
Och glöm inte att vårda eran relation till de vänner ni har :)




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Självklart ska du börja jobba med inredning,ditt hem är ett av dom finaste jag vet. Ha så trevligt med din kompis.
Kram Lisa