lördag 20 oktober 2012

Från glädje till sorg



Hur klarar man av vardagen med vetskapen om att den när som helst tar slut. Man vet inte NÄR, bara att den gör det- inom kort. Varför är livet så orättvist? Hur kan jag sitta och glatt planera en resa då andra människor är döende? Vi vet inte mycket om livet, det enda vi vet med säkerhet är att det kommer att ta slut. För vissa dröjer det, för andra lurar döden bakom hörnet. Alldeles för tidigt. Som för Kristian, 29 år från Borlänge. Döende i cancer. Några meningar lånade från hans blogg:



"Det är som att jag rör mig med ett lasersikte på min bröstkorg. Hur jag än tar mig fram, hur jag än försöker gömma mig, ser jag den röda pricken förflytta sig över min kropp. Någonstans ligger en krypskytt med siktet inställt. Den har bestämt sig för att döda. Jag kan försöka skydda mig.
   Jag kommer inte att lyckas."



Blunda inte för det som komma skall. Stanna upp, känn med en annan människa i hans sista kamp. Det gör du HÄR....

HÄR kan du även se ett klipp ifrån en av Kristians spelningar....


Var inte rädd Kristian. 

All min kärlek till dig.




1 kommentar:

Tinas bo sa...

Ja visst är han fantastisk...
Som en skrev, han borde heta Kristian Lejonhjärta...

Tårarna bara rinner när jag läser hans inlägg...
Han är nog den finaste människan...

Man ser annorlunda på sitt eget liv, när man läser om hans kamp....
Man blir ödmjuk...


Ha en fin helg
Kram Tina