torsdag 18 oktober 2012

Här ska vi bo!






Bara jag som är uppe och nattsuddar igen ;) 

Nu är det mycket planer av den kommande resan som gäller...var idag läs igår till apoteket och bunkrade upp med tabletter vid magåkommor, solskyddskräm, handsprit etc Det sägs att man bör vara extremt noggrann med att hålla händerna rena, speciellt efter att man tagit i deras sedlar. Imorgon ska jag kolla upp ev växling av pengar (tack för tipset Marie-Louise) Tåg till Landvetter är bokat, och övernattning hos min älskade barndomskompis i Göteborg *wieeh*

Jag ska kolla upp ev försäkringar också...*Mycket nu* Det kommer alltså vara ett uppehåll här på bloggen i ca 10-11 dagar, och jag kommer att sakna er! (Men vi åker först om drygt två veckor, så fram tills dess bloggar jag på som vanligt) Vi har bestämt att vi under resan ska slopa allt vad telefoner/internet och TV heter, och bara umgås!

Hotellet som vi ska bo på, ligger i a f alldeles vid en egen strand intill Röda Havet (se bilderna) Destinationen är alltså Hurghada, Egypten (för er som missat det) Det kommer vara ca 20-25 grader varmt då vi åker dit....

Gissa vilka som längtar? ;)


Jag avslutar detta inlägg med att vända helt på steken, för att ta oss ner på jorden igen. Till något tragiskt, mycket tragiskt...Klicka HÄR ...

Carpe Diem




2 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww så fint!
Härligt att få åka bort ett tag!
Till Solen!
Kramis Kathrine

Flodagatan sa...

åhh vad vackra bilder..
Vi åker imorrn bitti vi - men till Medelhavet :-) och dom skrev på Alanyas hemsida att det har dragit in riktigt VARMA vindar idag så det var VARMT imorse - 26 grader imorse tidigt.. Mmm så mysigt..

Och jag skulle hämta ut pengar idag tänkte jag ha ha men siddu det gick inte ha ha - för man var tydligen tvugnen att beställa våra oxå - men jag tog ut EURO i automaten och då sa banken åt mig att jag tjänar på att växla in euron i det landet jag ska till för det tjänar man på :-) Kanske blir lika för er :-)
Men ha det så underbart nu - och så kikar jag in igen när vi kommit hem...
Kram och ta hand om er...

Ps - man gråter när man läser hans blogg - jag har följt hans blogg sen i våras - och det är såå tragiskt <3