måndag 15 oktober 2012

Tänk om...


Bilder lånade från nätet.

...jag finge/kunde hjälpa dig....

Jag ser att hela ditt väsen skriker efter en manlig förebild då du glatt och ivrigt pratar med Anders här hemma. Du fullkomligt njuter av att få prata med en MAN om KILLsaker såsom bilar, motorer etc Du och din bror är så fina killar. Ni har en bra mamma. Men ni båda saknar en fadersgestalt. Eran pappa är inte snäll, så tack och lov slipper ni träffa honom numera. Det gör ont i mitt hjärta då jag inte kan hjälpa er.

Lilla flicka. Jag har förstått att du inte är speciellt önskad hemma. Dina föräldrar bryr sig inte om dig. Tyvärr vinner du inte kompisar genom att ta saker ifrån dem och sedan förneka det. Jag tycker synd om dig. Men nu är du inte längre välkommen hos oss. Min dotter vill inte mer. Vad ska det bli av dig? Kommer du någonsin komma över din mammas svek? Jag hoppas det.

Lilla kille. Din verbala mundiarré kan faktiskt vara charmig ibland. Men oftast påminner den om den bekräftelse du söker- men aldrig får. Det beror på situationen i din hemmiljö. Jag kan bara hjälpa dig genom att se och bekräfta dig då vi ses. Men jag hoppas du överlever ändå. För i ditt hem finns det kärlek, och TVÅ föräldrar. De behöver bara lära sig att se dig lite mer.




Dessa låtar ovan sjöng alltid jag och mamma då jag var liten.


Ett Barn 

Ett barn som kritiseras 
lär sig att fördöma. 

Ett barn som får stryk 
lär sig att slåss. 

Ett barn som hånas 
lär sig blyghet. 

Ett barn som utsätts för ironi 
får dåligt samvete. 

Men ett barn som får uppmuntran 
lär sig förtroende. 

Ett barn som möts med tolerans 
lär sig tålamod. 

Ett barn som får beröm 
lär sig att uppskatta. 

Ett barn som får uppleva rent spel 
lär sig rättvisa. 

Ett barn som får känna vänskap 
lär sig vänlighet. 

Ett barn som får uppleva trygghet 
lär sig tilltro. 

Ett barn som blir omtyckt och kramat 
lär sig känna kärlek i världen. 


Yrkesskada? Troligtvis, men behövde få detta ur mig i a f....Du som läsare behöver inte förstå, det är inte meningen eller avsikten heller med det hela.