onsdag 3 oktober 2012

Skräp i mångas ögon- men fynd i mina....


Här kommer -som utlovat- lite bilder på mina loppisfynd! Tänk vad roligt det är att kunna fynda saker till väldigt låga priser :) Denna gamla flaska med etikett kunde jag inte motstå...jägarbrännvin :)


Eller vad sägs om denna stora terrin med slev till i porslin för 40:-? Ok, inte den finaste av terriner, men för det priset- helt klart ett fynd!


Flaggstångsknopp :) Förstår att många ruskar på huvudet nu....


Ett gammalt vigselbevis från 1920....


Här nedan en bild jag tog igår kväll med blixt på alla fynden, även en stor vit kanna fick följa med hem :)


Avslutningsvis vill jag dela med mig av några inspirationsbilder ifrån ett mycket vackert hem. De ska vara ifrån en tjej som tidigare hade en blogg som hette Bygatan. Själv fann jag bilderna i ett annat vackert hem, nämligen HÄR...


Hittade också två liknande lampor som den stora i stål här på bilden ovan...går fortfarande och funderar på OM jag ska köpa dem eller inte?


Tolix-stolar, såå snyggt- men också såå dyrt....


Önskar jag hade mer utrymme, tänk att kunna ha en egen liten walk-in-closet t ex :) Fast- vore nöjd bara jag hade ett gästrum att få inreda...


Där skulle min järnsäng stå, känner ni igen den (snarlik på bilden ovan) Tänk att få ha TVÅ då, till dubbelsäng....*avis*


Vackert, bara så vackert....

Nehej, dags att vakna till liv nu...eller rättare sagt- gå och lägga sig en stund till så man orkar med nattens jobb :)



1 kommentar:

Rosa i huset i vitt sa...

Många fina fynd du har gjort och du har så vackert och harmoniskt i ditt hem
När jag ser vigselbeviset så kommer jag ihåg att jag har nog ett sånt efter min farmor och farfar
kram Rosa