fredag 19 oktober 2012

När jag som mest behövde det....


Idag har jag suttit i telefonen, och ring och bokat Egyptiska pund hos ett växlingskontor, samt kollat upp försäkringar mm Och än är det inte klart heller med jobbet, då jag behöver ledigt en natt därifrån. Sådana här saker stressar upp mig enormt. Sen har Anders sovit borta med jobbet flera nätter denna vecka, så vi har knappt setts alls! MEN! Ikväll kommer han så äntligen hem :) 


Hur som helst, så när jag under dagen kände mig som mest låg och mest risig med flottigt hår och oduschad -så kommer bästa sis med hennes mamma hit :) Eucalyptus -till att göra kransar- hade hon köpt åt mig, då jag tidigare beklagat mig över att jag glömt handla det då jag var ute i ärenden. Tack bästa du :) Sen sa de så mycket fint (hon och hennes mamma) om mitt hem, att jag blev alldeles rörd...DET ska jag försöka tänka på då jag tycker det är som mest lortigt och tråkigt här hemma....It make my day :)


Hur som helst, så kom de med lite nya fräscha ideér, så de gav mig lite inspiration till att börja greja (i min ensamhet då inga barn är hemma denna helg heller) istället för att gå och grubbla/stressa upp mig över allt som inte är klappat och klart inför resan...

Så nu har jag satt upp spetsgardiner mellan matrummet och vardagsrummet. Är jättenöjd! Jag tog de jag hade liggandes, och de var lite korta..men hellre det, för sy upp gardiner orkar jag inte ;) Inte har jag tålamod till det heller... Lär nog dock låta dem snurra ett varv i tvättmaskinen tror jag allt? 


Men nu är det bäst jag hoppar in i duschen, för snart kommer gubben äntligen hem! :)



Inga kommentarer: