tisdag 30 oktober 2012

Ibland går det upp, ibland går det ner....


Vilken av frukterna är fejk, och vilken är äkta?


Nu kände jag för att få skriva lite igen...Ni som följt mig länge, vet att jag emellanåt har ett stort behov av att få skriva om mina känslor. Det kommer jag fortsätta göra -då jag känner för det. Jag kommer aldrig att försöka upprätthålla en fasad av att mitt liv är en dans på rosor- för det finns ingen vars liv bara rullar på utan gupp i vägen. Känner jag för att beklaga mig på min blogg, så gör jag det. Man kan inte vara omtyckt av alla, det har jag slutat att sträva efter för längesen. Jag har alltid tyckt det har varit skönt att skriva...om både roliga och tråkiga saker. Men mest om tråkiga saker, för det känns alltid mycket lättare efteråt...I själen. Det råder vi även våra patienter på jobbet till att göra emellanåt då de mår dåligt.

Att kunna visa sig svag är en styrka.

Så tack för din kommentar och ditt tips -du anonyma-...Jag kommer att fortsätta beklaga mig då jag känner för det. Tycker man att denna blogg är för gnällig, så kan man välja att gå...Jag lever ett vanligt liv, med den berg och dalbana som de flesta måste åka i. Jag kommer aldrig ge sken av att saker och ting är bättre än det är. Vissa saker kan man göra något åt, andra är det värre med. I detta fall vad gäller mitt nattarbete så har jag redan sökt flera andra jobb under en längre tid. Men det är tyvärr inte så lätt att gå från ett fast jobb till att börja om på ny kula inom ett helt annat område (vilket jag helst vill) Men jag jobbar på det :))



Ps. Till dig du kära vän- släpp fågeln fri så kommer den tillbaka.....

Inga kommentarer: