torsdag 29 maj 2014

Trött och irriterad....


Alltså ibland funderar jag över om jag är manisk eller om jag har ADHD. Vissa dagar så röjer jag järnet tills jag stupar (som idag), och andra kan jag slappa precis hela dagen (utan problem) Jag har väldigt lätt att stressa upp mig då jag vet att det ska komma hem massa folk. Så har jag alltid fungerat (tyvärr) Mina krav blir då plötsligt skyhöga, och allt ska vara perfekt. Och naturligtvis så går det inte mer än en halvtimme -efter att jag städat- innan toan är nerkissad igen, eller soffkuddarna smutsiga, diskbänken full av disk mm mm Och då kommer irritationen. Jag måste ha kontroll över situationen, som den kontrollmänniska jag är. Men det funkar ju inte i praktiken....


Natten som var somnade jag 04.00. Och efter det vaknade jag ca en gång i timmen. Jag gick upp och kissade flera gånger och även för att äta frukost. Och just som jag somnat som skönast var klockan 10.00 och det var dags att gå upp. Efter att jag gått upp blev det fullt ös...Jag putsade husets alla fönster, jag skurade trappan och golven med rotborste, jag tvättade, rensade pallkragar, vattnade hela trädgården, målade hallgolvet, bytte lakan, bytte ut hela soffklädseln, lagade mat mm mm

Jag har nyss satt ner ändan i soffan för att pusta ut. Jag och Anders sitter och småpratar och jag frågar hur många från hans innebandylag som kommer imorgon -vilket han varpå svarar minst 40 personer (???!!!) Då brast det för mig! Jag ska duka och fixa pajer till fyrtio personer medans han är på jobbet hela dagen imorgon. Idag har han inte heller kunnat hjälpa mig, då han varit borta HELA DAGEN och förberett inför kommande auktionen (8 juni). 

Jag är mycket väl medveten om att jag känner mig SKITIRRITERAD bara för att jag är slutkörd....


Bara jag har fått sova, så kommer det kännas bättre imorgon. Men jag vet att många av er läsare känner igen er i detta att man städar och städar och gnor för lössen. Vem tackar en för det? Och vad är det för vits då det är lika skitigt igen efter bara någon timme?

SUCK! Vanligtvis tycker jag om att städa. Jag tycker om att ha rent runt omkring mig. Men nu kändes det bara URJOBBIGT. Och då behöver jag få det ur mig.....


Jag ska ta mig en dusch, då svetten har lackat hela dagen..och hoppas på att lugna ner mig. Skulle kunna somna ståendes nu, men måste hålla ut någon timme till. Än är det för tidigt att sova (19.23)

Förresten, så har jag härmats nu igen. Vad gäller vasen -eller fiskskålen som det egentligen är. Idén har jag nämligen snott HÄRIFRÅN.


Kram från häxan surtant



Inga kommentarer: