torsdag 15 maj 2014

Inspirerad av Julia


I detta inlägg kommer nog de flesta av er som bloggar att se direkt vem jag har inspirerats av.


Vissa kanske kallar det att härma, och andra kallar det just -att inspireras av. 


En sak som jag verkligen "lärt mig" av många bloggare, är att se det vackra i det enkla...så som -exempelvis- en liten kvist, ett blad eller en rabarberstjälk i en flaska. Mer komplicerat än så behöver det inte vara för att man ska uppskatta det och tycka att det är fint. Men framförallt för att få känna att det är "lite nytt".


Så hade jag nog aldrig tänkt om inte det vore för alla fina bloggar jag följer....

Jag sitter just nu på jobbet och bråkar med min dator. Den ha drabbats av alla virus som går att få, tror jag. Anders och jag har förnyat abonnemanget hos Tele 2 (jag tror det är det vi har?), så en ny dator (som vi fick på köpet) väntas hem inom kort. Och jag LÄNGTAR efter att få byta ut denna. Dock måste jag någon dag ta mig för och spara alla tusentals fotografier på cd-skivor först.


De fina skålarna kommer från iittala, och de har jag fått gratis genom tidningsprenumerationer.


Jag ska naturligtvis avslöja för er -som inte vet vem hon är- vem som inspirerat mig i detta inlägg. Hon heter Julia, och ni hittar hennes fantastiskt fina blogg HÄR.


Åh, jag kom på en till sak som jag måste visa er! Våra datahögtalare gick sönder för en tid sedan. Man kan rätt och slätt säga att vi spelade sönder dem. Vi hade dem i köket, och de användes flitigt av nästan alla i familjen. Så det blev riktigt tråkigt att plötsligt laga mat till skrålandet av en ynka liten radio, med sämsta ljudet och noll bas. Så vi bestämde oss för att införskaffa nya högtalare (som man lätt kopplar till ex mobilen, om man -som vi- har spotify i den). Och då fann vi VITA! *wiiehh*


Två "mindre" högtalare och en större. Och jisses vilket ljud! Och vilken BAS! Nu känns det genast mycket roligare att laga mat. Nu dansar vi framför spisen!

På bilden nedan vred jag på dem så ni skulle kunna se hur de ser ut (ordentligt) Dessa är ju även HELT ok att ha synliga faktiskt.


NU ska jag försöka avinstallera program i datorn ytterligare en gång (då det verkar vara ett av de större problemen -att det är ont om utrymme), trots att jag inte vet riktigt vad jag håller på med...*gulp* Få se om den fungerar bättre sen?


Vi ses!


Kram Linda



Inga kommentarer: