onsdag 14 maj 2014

Orchidee och lite annat....


Hej bästa läsare!

Hur har ni det? Här har det varit en lång dag för min del (igår tisdag). Utbildning via jobbet, lite fix inför kommande studentfirandet och sen storrensning i trädgården. Jag och Anders körde iväg en hel del med ris (från buskar vi klippt ner), så nu är det fint på gården. Nu vill jag bara ha lite värme och sol igen, tack!


Jag mår så bra i själen då det är rensat och fint i trädgården. Precis som jag vill ha det inomhus. Visst finns det saker kvar att göra både ute som inne (det tar väl förresten aldrig slut). Men nu ser det mycket bättre ut, då allt ris har försvunnit och buskarna är nerklippta.


Idag (onsdag) hoppas jag det blir uppehåll, för då har jag planerat att klippa gräset. Vi har gjort det redan på framsidan av huset, men nu är det även dags på baksidan. Det är så fint med nyklippt gräsmatta, tycker jag.

Hörrni. Jag måste bara visa er ett typiskt exempel på hur en sms-konversation oftast ser ut mellan mig och min 19-åriga son....


Inte direkt någon utförlig och givande kommunikation, eller vad säger ni? *blink* Annat är det med mina döttrar...

Och så kommer det en bild på persiljan jag satt...undrar om det blir någon persilja att äta redan i år??? Någon kunnig som vet?


Jag har även lagt ner en del tid på Anders firma också, de senaste dagarna. Anders köper ju beslagtaget gods av polisen -som han sedan säljer vidare på våra sommarauktioner. Denna gång var det bl a en hel del hår- och hudvårdsprodukter med, som vi nu säljer billigt via nätet (då det inte passar att ha dem med på auktionerna). Här nedan har ni lite exempel på vad vi säljer...


NIVEA creme 150 ml 15:-
NIVEA creme 75 ml 10:-
KLÖVER vaseline 46 ml 10:-
NIVEA DNAge cell renewal night care 5o ml 60:-
NIVEA visage Q10 anti-wrinkle spf 15 50 ml 60:- SLUT!
NIVEA visage Q10 anti-wrinkle night care 50 ml 60:- SLUT!
NIVEA for men INTENSIVE 50 ml 50:-
NIVEA for men FACE CARE LOTION 75 ml 60:-
LOREAL men expert 24H anti-tiredness 50 ml 50:-
LOREAL hårvax 150 ml 40:-
GILLETTE FUSION rakgele 200 ml 25:-
GILLETTE rakgele 200 ml 20:-
GILLETTE rakhyvel FUSION POWER inkl batteri 60:-
AXE deospray 10:-
LÄSGLASÖGON +3.50, +3.00, +2.00, +2.50 med fodral 20:-
LOREAL hårfärg nr 4-8 50:-
HYGIENTRIMMER för näs och öronhår 10:-
SLUT!
Varorna hämtas av köparen i Domnarvet, Borlänge


Hör av er till mig via mail sommar_o_solsken@hotmail.com om ni är intresserade av att köpa något (tyvärr skickar vi inga varor).

Det var allt för idag. Nu ska jag titta på lite serier i datorn, medans Anders snusar och sover med ansiktet i min armhåla *stackar´n*....Må så gott tills vi ses nästa gång!


Kram Linda


Ps. Är det fler än jag som följt bloggen om lilla Hugo som var svårt sjuk? Bloggen drivs av hans mamma Hanna. Hur som helst, så har han nu somnat in...3 år gammal...klicka HÄR för att läsa mer.
Vila i frid lilla Hugo. Nu slipper du ha ont mer.




Inga kommentarer: