torsdag 8 maj 2014

Köket


Precis hemkommen efter en lång och blöt promenad runt älven med en nyfunnen vän (och hennes hund), som flyttat in jämte vårat hus. Det var riktigt trevligt, även om vi blev dyngsura -då regnet verkligen öser ner här...


Jag ångrar nu att jag var tacksam för regnet tidigare. Nu har mina rabatter och odlingar fått mer regn än de behöver, så nu kan solen få komma tillbaka -tack!


Idag hände det som inte får hända. Jag gick till apoteket för att hämta ut en medicin som jag äter varje dag, och som jag inte klarar mig utan...jag brukar alltid hämta ut mina mediciner i god tid, så att det aldrig blir uppehåll i medicineringen. Men denna gång hade jag missat att jag visst tog den sista tabletten igår. Och på apoteket säger de att jag inte hade något recept innestående på den medicinen! Läkaren hade visst GLÖMT att skriva ut receptet, som han lovade att göra då jag sist träffade honom. Och detta var på eftermiddagen, så ingen mottagning eller läkare gick att nå....

Inte bra.

Imorgon är det jag som ringer så fort de öppnat. Hoppas allt går att lösa då med snabba ryck.

Med dessa bilder från köket önskar jag er alla en riktigt skön helg!


Kram Linda



1 kommentar:

G:a Affären sa...

Det var slarvigt av doktorn! Och numera måste man ha framförhållning när det gäller medicinen, apoteken har mycket annat men sällan det man behöver. Det ska beställas...!
Kul att du fått en ny vän också!
Hon kommer säkert att gilla ditt hemtrevlig kök, jag ser så mycket fint!

Kramar
Cia