måndag 19 maj 2014

Att blogga, pyssla och inreda...


....är terapi för mig. Det är skönt att kunna fokusera på annat.


Häromdagen hade vi kalas för min minsta brorsdotter, och då fick jag en damejeanne av mamma. Så nu har jag två. Mamma och pappa hade hela fem stycken damejeanne liggandes, men jag vill inte ha de färgade. Bara de med genomskinligt glas....


En blixtbild -mot fönstret- här ovan visar var de hamnat. De är lite kondens i den jag fick av mamma, eftersom jag sköljde ren den igår. Det har inte torkat riktigt än.

Igår kväll fixade jag i ordning pergolan lite.


Taket åkte upp, samt spetsgardinerna (som håller myggen lite mer på avstånd) Plus att det är fint och mysigt -enligt min åsikt.


Tvättmaskinen gick hela kvällen igår, då jag tvättade dynorna som ska ut hit.


Jag målade även denna kabeltrumma (som ni ser på bilderna), och det blev riktigt bra tycker jag! Det var mysigt att sitta under pergolataket och måla vid 21.30, samtidigt som regnet började smattra mot taket och resten av familjen var inne. Verkligen terapi för själen!

Nu ska lite dynor (som sagt) få ta plats, och så ska jag köpa lite blommor. Till helgen hoppas jag att vi kan sitta här, då jag ska ha stor tjejfest här hemma på lördag. Jag har tagit semester (med min ordinarie ledighet blir jag ledig hela två veckor) för vi ska ut på ett dansställe här i Borlänge dit STYLE kommer. Det blir 80-talsfest och Christer Sandelin/Dover Calais för hela slanten!

Apropå blommor, så åkte pellisarna och tomatplantorna ut igår....


Jag hittade ett gammalt brödskåp billigt -tidigare- på en säljsida, och det får agera växthus.

Inte det snyggaste, kanske. Men nu gäller det att hålla i slantarna. För då sonen tar studenten, så blir jag utan underhållsstöd för honom. Det handlar om ett par tusen i bortfall per månad. Och med de nya förutsättningarna (då jag dessutom hade låg lön redan innan), så känns det skönt att man kan fixa till det fint med billiga alternativ. Exempelvis detta "växthus" ovan, och så kabeltrumman som var GRATIS.

Måndag och jag ska jobba två nätter, sen semester/ledig i två veckor -skönt!


Kram Linda





2 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhhh så fina bilder!
Pyssla och styla är bland det roligaste som finns,
Kramar Kathrine

Rosa i huset i vitt sa...

Ser ljuvligt ut i din pergola
kram Rosa