fredag 2 maj 2014

Gratis lyktor gjorde mig glad


Idag gjorde jag det igen! Vadå, undrar ni? Jo. Hittade prylar på bortskänkes-gruppen/sidan på facebook -och hann först. Denna gång blev det två ljuslyktor, som har stått ute. Den gamla damen som skänkte dem var så bekymrad över att de tappat färg och att de var rostiga.


Men jag älskar ju då prylar är nötta i färgen och ser använda ut. Och ROSTIGA. Jag vet att många av er tycker jag är helknasig, men det bjuder jag på...*blink*


Jag skrubbade ren dem, och så fick de ta plats i trappen upp till övervåningen. Och istället för blockljus i, så satte jag i ett olivträd i den ena och en hjärtan på tråd i den andra. Den största lyktan är faktiskt nästan en hel meter hög. Den gamla damen var glad att hon slapp köra dem till tippen, och jag blev glad över att få fina lyktor gratis. 
Återvinning då den är som bäst, eller hur?

Jag har precis skickat in en beställning på examenskläder till min 13-åriga dotter som ju gillar stilen som kallas KAWAII...Det blev denna klänning nedan....


(Bild ovan är lånad från kawaii.se)

Den fanns bara i Large, men de brukar vara små i storlekarna, så nu hoppas vi verkligen att den passar då den väl kommer.


Trevlig helg på er!


Kram Linda



Inga kommentarer: