onsdag 7 maj 2014

Fattigmansljusstakar och en 40-taggare...


Men hej bästa läsare! Jag har absolut inte glömt bort er, men lusten att blogga har inte direkt varit överhängande..tyvärr. Men här kommer ett litet inlägg!

Regnet öser ner här i Dalarna, och i och med det så slipper jag ju då vattna perenner/grönsaker och gräsfrön som jag satt och planterat om. Och det är ju skönt. Idag var vi på IKEA och åt, och då hittade jag paviljongen med stort P...habegäret slog till med stor kraft!

Nåväl, än är det inte sommar....*blink*

Vi har precis kommit hem efter att ha överraskat en gammal vän. Med betoning på gammal, eftersom hon fyller år före mig *haha* Skämt och sido. I år är året, då många av mina vänner -inklusive mig- fyller jämnt. 40 år. Hujedamig. Idag fyller i alla fall min fina vän Madeleine 40 år. Vi umgicks så gott som dagligen då barnen var små, efter att vi pluggat till barnskötare tillsammans. 

Jag älskar ju att överraska, så jag luskade fram med hjälp av en av hennes systrar att hon skulle äta ute här i Borlänge nu på kvällskvisten (tillsammans med sina närmaste) Så jag tror allt hon blev rejält överraskad då jag stolpade in där med en bukett blommor.


Här ovan ser ni Madeleine på restaurangen. Jag fick tillstånd av henne att lägga ut bilden här på bloggen. 

Blommorna är inte bara från mig, utan även från min och Maddes gemensamma och fina väninna Annelie (som numera bor i Norge)


Tycker ni buketten ser färglös, så är det för att liljorna inte har slagit ut än.

Nu ska sonen starta om modemet här hemma, och han tjatar om att jag måste sluta blogga.

Vi ses imorgon igen, jag har ju en vinst att visa er också.


Kram Linda


Inga kommentarer: