torsdag 22 maj 2014

Pergolan


Hej på er i den underbara sommarvärmen! Hur har ni det? Jag är nyss hemkommen från en lång promenad runt älven med min nyfunna vän. Brorsan och hans döttrar har precis varit här och tagit ett snabbdopp i poolen, men nu skulle han hem för att se hockey...Barnen håller på med sitt, och Anders är på jourjobb.


Idag blir det bara utebilder, mest från pergolan....Ovan kan ni se att det verkligen behövs TRIMMAS, det ska Anders få göra då han har tid. Trimmern är nämligen för tung för mig.


Jag har köpt lite sommarblommor och piffat pergolan lite med. Var jag gjord av pengar hade hästkärran (som ni kan se i bakgrunden) också fått blomster. Nästa år kanske? *blink*


Det var svårt att fota pergolan idag p g a blåsten, spetsgardinerna ville inte hålla sig stilla. Men det var skönt ändå att det blåste. Jag klippte nämligen gräset tidigare idag, och det var nog varmt ändå om vi säger så. Jag råkade även klippa av strömkabeln till poolen, och gissa om jag blev uppskakad. Jag som är så rädd för allt vad ström heter. Men det gick tack och lov bra.


Äldsta dottern sitter gärna i pergolan och myser eller läser en bok.


Haha, här fick jag med brorsan på bild. Precis då han dök (!!) ner i poolen.


Äppelträden blommar ju så underbart ljuvligt just nu.


Men tyvärr flyger det redan av blomblad från dem, synd att blomningen är över så snabbt.


Här kommer även några kvällsbilder som jag tog vid 22-tiden igår kväll.


Om ett par dagar så ska vi sitta här och mysa och skratta -ett helt tjejgäng.


Imorgon kväll (fredag) skulle bonusdottern ha hem ett tjejgäng hit, då skulle de grilla och bada pool. Så då antar jag att DE sitter och myser i paviljongen.


Idag hann jag även med att handla studentkläder åt sonen. Kostym, slips, skjorta och skor. Hujedamig! Med studentskylten gick hela kalaset på nästan 4000:- (med studentmössa också) !!


Det går då i a f fort då man ska handla med sonen. Uttråkad och stressad var han, då kompisarna väntade hemma hos oss.


Titta vilka fina blomlådor jag köpte billigt häromdagen. Två sådana, en gammal och sliten pall och två kaffekvarnar för 150:- (för allt)

Kul med fynd, eller hur?
Nu ska jag faktiskt unna mig en glass efter denna köriga dag, där jag varit i rörelse sen jag vaknade.



Kram och trevlig helg om vi inte hörs innan!//Linda




2 kommentarer:

Tinas bo sa...

Men guuuud vad vacker pergolan är!!
Helt underbar!

Läskigt med elkabeln...
Har oxå väldig respekt för el..

Vilka fynd du gjort! :)

Kraam Tina

Huset på Backavägen sa...

Alltså denna underbara pergola!! Sååå himla mysigt! Ha så kul i helgen1
Kram Anki