torsdag 22 mars 2012

Hur överlever man?


Idag kom min 15-åriga dotter hem efter att ha haft sista praktikdagen på The Body Shop! Den senaste tiden har hon pratat alltmer om att hon längtar tills hon får flytta hemifrån och inreda sin egen lägenhet m m. ÅNGEST! Hur ska JAG överleva det? Hon har nämligen planer på att läsa gymnasiet på annan ort, och i s f vill hon bo borta under veckorna :(

Det är stor skillnad på att ha son kontra dotter ( i a f i mitt fall) Sonen är just -en kille- ! Det är verkligen som natt och dag om man jämför honom med mina döttrar! Flickorna visar så tydligt sina känslor samt sitt beroende av mig som mamma, medans sonen håller det mesta inom sig (tyvärr) Nej fy då, jag tror jag kommer att bli deprimerad den dagen det är dags för fågelungarna att lämna boet......

NU ska jag bädda ner mig själv bredvid timmerstocksdragaren här bredvid och titta på mitt skandalprogram i datorn som jag följer dagligen (Big Brother) Säga vad man vill om Rodney och hans "bazooka", hans inställning till tjejer och sex m m Men grabben har en charm som kan få vilken kvinna som helst på fall! För att inte tala om hans H U M O R!

Imorgon hoppas vi på att solens strålar fortsätter att värma på som de gjorde idag, så jag kan SOLA lite. Men först en thai-lunch med bästa Kiki på stan! :))

Ps. Till helgen kommer då Takida till Borlänge (ni vet- jag hade ju köpt biljett) Men jag ångrade mig tidigare och sålde min biljett, och nu ångrar jag att jag sålde den! Typiskt mig då de är slutsålda nu! Men det blir nog att dra sig ner på lördagen och svänga sina lurviga i a f- EFTER att Takida uppträtt...DANSSUGEN! (Dessutom har Anders jour i helgen och det är våran barnlediga helg)


Inga kommentarer: