onsdag 7 mars 2012

Ett av nio liv är förbrukade...

Våran morgon startade kaosartat idag. Eller för det första, så måste jag säga att vi är vrålförkylda här IGEN (!) Jag har hostat så att jag har kiknat och tappat luften i natt, så jag fick lov att sjukskriva mig från jobbet nu. Igår skulle jag till tandläkaren med äldsta dottern, men då ringde de från folktandvården och berättade att tandläkaren var sjuk :/ Idag skulle jag ha varit iväg med minsta till tandläkaren tidigt i morse, men dels hade jag hostat så under natten..och så hände även en annan sak....
Jag flyger upp ur sängen av ett vrål från min minsta dotter:
-Mamma!
Ni som har barn VET att man hör då något är riktigt, riktigt illa- då det verkligen är allvar :/
De små sparvarna har precis lärt sig att gå UPP för trappen, men inte NER...i a f inte Klara, utan hon brukar ropa på oss för att bli hämtad. Nu hade hon varit vid trappavsatsen (där vi har en spaljé), och råkat ramla ner...det handlar om ett fall på ca 3 meter (!!!)
Anders hade inte hunnit till jobbet, så han var där före mig och hann lyfta upp lilla Klara som skrek och skrek. Till slut lugnade hon ner sig lite, så jag kunde leta efter jourhavande veterinär eller i a f något nummer där det gick att nå någon halv sju på morgonen :/
I alla stress hittade jag bara ett nummer till Stockholm som kostade 25:-/minut, men jag ringde det såklart. Vid detta laget hade Klara velat ner på golvet, men väl där vinglade hon väldigt :( Gissa om jag var skraj? Veterinären/sköterskan bad mig se till att hon höll sig vaken tills de öppnade telefonen på djursjukhuset här i stan (en dryg timme senare)
Och då jag väl fick tag på någon att prata med på djursjukhuset i stan (efter att jag sjukanmält mig själv och avbokat dotterns tandläkartid), så blev jag äntligen lite lugn. Sköterskan sa att de nyligen fått in en katt som ramlat ner från Dagny-husen här i stan (det handlar om 9 våningar), och den katten hade bara blivit lite omtöcknad :/ Så hon trodde inte det var någon fara trots att Klara är så liten och ännu inte växt färdigt i bl a hjärnan! Hon sa att jag fick komma in med Klara om jag ville, men det fanns i a f ingenting som de kunde göra. Utan hon tyckte att jag skulle hålla koll på henne resten av dagen, och höra av mig om det inte blev bättre...

Och tack och lov så har hon piggnat till rejält :)) Efter lunch blev det full fart igen, och busandet med syster återupptogs :) Sköterskan hade sagt åt mig att försöka få henne att ta det lugnt, men av någon anledning så ville inte lilla Klara lyssna på det örat ;)

Nu är hon tack och lov sig själv igen, och spjälorna uppe i trappen är klädda med kartong så det inte ska hända igen- DESSUTOM har jag IDAG ringt och försäkrat dem- DYRT ;)

Sköterskan på djursjukhuset sa att lilla Klara nog förbrukat ett av de nio liv nu som katter sägs ha :/

Slutet gott, allting gott denna gång- TACK OCH LOV :))

Ps. Bilderna är ifrån ena hörnan i köket, i "äggskåpet" med tyg gömmer jag kökets radio/cd..och naturligtvis är det Melodifestivalen 2012 som går varm där på cd-skiva...hela tiden ;)



Inga kommentarer: