tisdag 20 mars 2012

De SÖTA ankungarna (kycklingarna)

Nu har de kommit hem från tradera, de små kycklingarna. Jag är ju inte så överförtjust i uppstoppade djur egentligen, men tyckte dessa var så söta. Dock ska jag erkänna att då jag packade upp dem så kändes det riktigt olustigt och läskigt! :/ Jag tvättade händerna minst tio gånger då jag höll på att flytta runt dem.....

Apropå läskigt så kanske ni vet att jag är livrädd för björnar? Det har jag alltid varit och sätter därför inte min fot i skogen (det skulle möjligtvis vara ett par meter in då, om det är tätbebyggelse alldeles intill) I morse var jag med Ida till tandläkaren, och då varnade de nämligen på radion för att en björn vaknat ur sitt ide och hamnat på fel sida om viltstängslet mellan Hofors och Falun :/ Mamma Mia, hade jag bott i Hofors hade jag nog inte vågat mig ut innan jag visste att han nu kommit till rätta. Ska bli väldigt intressant att höra hur de lyckas få över honom till den rätta sidan om stängslet, faktiskt!

Ps. Här hemma är det inte direkt katterna som lossar hår (de lossar faktiskt INGENTING- än), utan det är JAG! Mina svarta, långa hårstrån är överallt och ingenstans! Och utan glasögon ser jag ju dem aldrig...Såg det nu på bilden att det visst lyckats hamna ett på kycklingarnas fötter också :/


Inga kommentarer: