lördag 9 maj 2015

Vardagsrummet


Hej på er!
Idag blir det en drös med bilder från vardagsrummet. Ovan så ser ni även var akvariet hamnade...Inte så snyggt kanske, men väldigt rogivande.


De två första pelargonerna för i år är inhandlade. I pergolan satsar jag på rött i år..så dessa får flytta ut dit sen då det har blivit lite varmare.


Kistan har jag lagt ut på en säljes-annons, och en tjej ska komma och titta på den imorgon (och ev köpa den) Den är jättefin, och sväljer enormt med saker -MEN- den tar för stor plats här nu då vi har sofforna i det minsta rummet.


Så jag ställer nog dit en mindre brudkista (sen istället) som jag har haft undangömd ett tag. Vi börjar med det, så får vi se om den ev byts ut mot ett litet bord istället framöver.


Apropå att sälja, så sålde jag en annan kista igår (som har stått i hallen uppe)...och tjejen som kom hit tyckte att "vi hade det så enormt fint". Hon öste ur sig så många komplimanger och frågade även om vi varit med i någon inredningstidning. Det var ju verkligen jättegulligt och fint sagt av henne, jag blev dock VÄLDIGT generad. Sådana gånger så passar ju Anders på att även göra reklam för min blogg (för själv nämner jag det aldrig, p g a jag tycker det känns så skrytigt)...och då blir jag själv så generad/blyg att jag bara pratar bort det. 

Typiskt mig..*s*


Nu fick Anders precis det tredje jourjobbet sen klockan 16 då han gick på jouren...det var vårat "helgmys" det...*suck*


Ja ja, vi får ju in lite extra cash i alla fall. Och nu tänker jag faktiskt gå in och beställa biljetter till Christmas Night i November med Magnus Carlsson, Shirley Clamp och Sonja Aldén. Beställer man och betalar redan nu, så får man platser längst fram -ME LIKE!! Och för er som inte redan vet det- så är jag VÄLDIGT svag för Magnus Carlsson!

Sen måste vi försöka ta oss iväg till Stockholm också i höst för att se Alcazars show DISCO DEFENDERS. Den verkar vara helt suverän, faktiskt! Så det vill jag inte missa. Jag tycker man ska passa på att unna sig lite skoj emellanåt, speciellt då man har jobbat mycket och/eller sålt undan en hel del.


Ha nu en fortsatt trevlig helg!




Kram Linda





1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Linda.

Du behöver inte alls bli generad. Jag håller med henne som tyckte du har enormt fint. Du är en stor inspirationskälla för mig och säkert många fler. Hoppas du inte ger upp bloggen.

Mvh Åsa