måndag 11 maj 2015

Det "nya" vardagsrumsbordet


Hej på er!
Nu blir det snarlika bilder från vardagsrummet, som ni fick se häromdagen. Men jag måste ju bara visa hur det blev då kistan försvann läs såldes -och blev ersatt av ett bord.


Jag är så nöjd! Det är nästan så att jag funderar över varför inte detta gjordes tidigare? *hihi*

Bilderna är tagna ca 07.00 på morgonen...och se så fint morgonsolen lyser in.


Jag tänkte först ställa dit en annan brudkista som vi har undangömd...men så slog det mig att vi hade detta bord i garaget...under massor av bråte. Där har det stått sen vi flyttade hit. Med hjälp av Anders fick jag till slut fram det, och det visade sig att två av benen hade ruttnat nertill. Men Anders kom på den geniala idén att bara såga av alla 4 ben lite grann. Och det blev ju till och med ännu mer perfekt höjd gentemot sofforna.

Eventuellt måste bordsskivan slipas lite och målas på en gång till, men det får bli ett senare kapitel. Och så hade jag SÅKLART lite bråttom att ställa det på plats, så det blev lite vit färg på golvet där det nu står...men golven ska ju ändå målas om nu i sommar, så det kan jag leva med tills dess.


Och akvariet...egentligen tycker jag att det är S K I T F U L T att ha framme (inredningsmässigt blir det liksom fel i MINA ögon) -MEN- det är så himla mysigt att sitta och studera fiskarna. Vi har även köpt 4 sötvattensräkor, och det är sannerligen en fröjd att se hur de beter sig. Så -akvariet får stå kvar. Jag flyttade även upp skåpet ovan, så att katterna kan börja ligga på akvariets lampa (och tro mig- det uppskattas) I skåpet hamnade även karaffsamlingen -ombyte förnöjer.

Så här låg Milla innan jag flyttade upp skåpet, och innan brädan -vi har som skydd- målades.


Och så avslutar jag med en bild på hur bordet såg ut INNAN jag målade det.


Hoppas ni alla har det fin-fint!
Nästa gång blir det något annat än bilder från vardagsrummet, det lovar jag *s*.



Kram Linda





Inga kommentarer: