tisdag 19 maj 2015

Nymålad toalett uppe, tvättstuga/bastu och pallkragar


Hej, hej!
Nu är det en trött "duracell-kanin" här...jag har ju känt mig risig i flera dagar med huvudvärk och så...men nu då det har vänt så var det som att jag hade hur mycket energi som helst! Så idag har jag delvis målat våran toalett på övervåningen, och det var inte en dag för tidigt vill jag lova. Här kommer i alla fall ett par blixtbilder på det färdiga resultatet.


Vitt och fräscht. Toaletten är från 40-talet med inbyggt badkar (kolla även in spolknappen på den gamla toaletten) Kaklet har sina små skavanker, men jag tycker det duger ett tag till. En billig och enkel makeover har jag gjort...jag ska bara inhandla lite nya handdukar och måla klinkersen också framöver....hmm, törs jag nu visa er hur det såg ut INNAN?


Hu! Hemska tanke! Skämstoaletten har den kallats, men nu är det röda ett minne blott!

Jag känner mig helt mosig nu i kroppen, och ska snart sova. Jag avslutade nämligen kvällen med ett bastubad och lite inpackning i håret. Gud så skönt! Här kommer några bilder från våran tvättstuga i källaren, där vi även har våran bastu.


Två fina tavlor med djur köpte jag av Frun då vi hade loppis. Så de har fått ta plats i tvättstugan. Här nedan kan ni skymta ormarnas terrarie -i spegeln. De håller nämligen till här nere i tvättstugan.


Bastun är såklart vitmålad utvändigt, och tvättstugan hade en grön våtrumstapet då vi flyttade hit. Den målade jag rakt på med lite vanlig vit väggfärg bara -funkar hur bra som helst. Resten av tvättstugan vill ni nog dock inte se...med tvätt och dusch...det är väl inte särskilt inspirerande, va?


Sen har jag även rensat pallkragarna och sått lite ärtskidor idag på eftermiddagen. Det ni ser på bilden nedan är en LITEN DEL av ett stort grönområde -i anslutning till våran tomt- som vi tillsammans med några grannar hyr av kommunen. Under den gröna presenningen ligger vårat hus/friggebod, som jag verkligen hoppas att vi får upp i sommar?


Planerna har varit många, men nu lutar det åt att det blir ett uterum med öppen långsida och soldäck. *hoppas*

Men vägen dit är lång. Huset är inte vackert som det ser ut nu, men det ska såklart målas och fräschas till. Och jag hoppas ni vill följa med oss på den resan framöver (här via bloggen)?

Idag kom även flygbiljetterna till Island, så nu börjar jag få rejäl resfeber. Det är ca tre veckor kvar tills vi åker *pirr i magen* Och jag som är så flygrädd...

Nåväl. Nu ska jag sluta mina gröna och invänta John Blund.




Kram Linda





Inga kommentarer: