tisdag 5 maj 2015

Anders uppvaktning från jobbet och en rolig tid framför mig/oss


Hej hej!
Hoppas ni har det bra, kära läsare? Har ni sett vilken söt liten orchide? Anders fick den av sitt jobb då han fyllde 50 år...


Och det var absolut inte allt! Det är ju ingen hemlighet vad jag tycker om den firman, och dess personalpolitik (eller vad det heter) Anders får ju dels jobba över var och varannan dag, och de utnyttjar sina anställda (enligt mig) -MEN! Döm om min förvåning då jag såg presenten han fick ihop med blomman! SHIT! Två olika presentkort på INTERSPORT fick han. Ett som personalen samlat ihop till, och ett från företaget. Och det var inga dåliga summor kan jag lova. Nu talar vi alltså om TUSENLAPPAR....


Det var lite annat mot vad jag fick då jag fyllde 40 år i Oktober...inte ens ett grattis från jobbet (!) *haha* 
Tur att jag har så underbara vänner att jag minsann överlever ändå *blink* Apropå vänner...jag har verkligen ett rikt liv vad gäller vänner. Jag är omgiven av så många fina vänner som jag verkligen älskar enormt! Tyvärr räcker inte alltid tiden till för att träffa alla så ofta som jag skulle vilja (då de flesta jobbar heltid och har familj på det) En av mina kära vänner har t o m barnbarn fast hon är yngre än mig (!) De äkta vännerna finns där oavsett hur lång tid det går emellan att vi ses, och det är skönt att veta. Och i Juni ska jag äntligen ha en tjejhelg med ett par gamla vänner som jag gick med på gymnasiet, och som jag träffade mycket förr. 

Den ena vännen bor tre mil från mig idag, och vi umgicks dagligen då jag fick mitt första och andra barn (för då bodde hon här i Borlänge) Och den andra vännen bodde också i Borlänge förr..idag bor hon ända borta i Norge, så det är alldeles för långt mellan gångerna vi ses. Men nu ska vi alltså ha en helg för oss själva alla tre -i Norge! Jag som aldrig ens har varit där. Denna vän -i Norge- kom förut hem till Borlänge emellanåt då hennes föräldrar levde. Hon har bott i Norge i över 20 år, och jag skäms över att jag inte har tagit mig dit tidigare. Men bättre sent än aldrig. Nu ska det bli av, och det ska bli riktigt riktigt roligt! Jag har många roliga saker framför mig som jag ser fram emot -och längtar till!

Men tillbaka till Anders present från jobbet...Jag är hur som helst mycket glad för Anders skull, det är han alla gånger värd!

Jag ska inte tjata ut er om Anders och hans kalas...festen för två veckor sedan (då ca 55 personer kom, och ett tiotal tackade nej p g a olika skäl) var ju något som en del av hans vänner hjälpts åt att bidra till, och jag avsade bestämt fler presenter. Men såklart kom några med flera fina presenter ändå. Och en av presenterna innefattade oss båda, och den ser jag verkligen fram emot. Den var från våra allra bästa grannar. Nämligen en timmes åkning på SEGWAY för oss båda.


SEGWAY är alltså fordonet som ni kan se på bilden ovan (bilden är lånad från nätet) Vi får se när vi tar oss ut. Det blir någon dag då vi båda är lediga, och det samtidigt är fint väder

Det ska bli riktigt roligt!


Kram på er, vi ses snart igen!//Linda





Inga kommentarer: