fredag 29 maj 2015

Förgätmigej och ballerinaskor, makeover i köket och älskade mormor


Hej svej!
Hur har ni det? Bara bra hoppas jag! ÅÅå, jag längtar tills i helgen...för då ska jag göra om lite i köket, tänkte jag.


Min älskade kökssoffa hämtas av en köpare idag (fredag), och jag kommer säkert -som många säger- att ångra mig. Men jag har vantrivts med köket alltför länge nu.


Jag ger er inga ledtrådar mer än att bord, stolar, soffa och hyllor på väggen ska ut...


När jag väl har kommit på en idé som jag tror på, så kan jag knappt bärga mig innan jag får sätta igång. Det kanske inte alls blir som jag har tänkt mig, men jag ska i a f prova. Och känner jag mig själv rätt, så är väl det mesta klart redan ikväll (?!)


Ni får naturligtvis se det färdiga resultatet då det är klart.

Bilderna idag visar denna utsökta lilla blomma som så många kallar ogräs -nämligen förgätmigej. Det är ett så underbart sött namn (det betyder glöm mig inte)...

Idag innan nattskiftet var jag och mamma in och hälsade på älskade lilla mormor som ju har brutit lårbenet. Jag delar min status som jag gjorde på facebook efter det:


Min mormor är en av de mest underbara människor som finns, för att inte tala om den minsta och sötaste (med hennes ca 145-150 cm lilla kropp)


Vi ses snart igen!



Kram Linda





Inga kommentarer: