lördag 30 maj 2015

"Nya" köket och bröllop


Hej hej!
Fy vad regnet vräker ner här för ovanlighetens skull *ironi*. Våran gräsmatta är snart mer likt en äng...då vi väl har tid och KAN klippa gräset, så regnar det. Men det sägs ju bli en bra sommar då, så det får vi verkligen hoppas på!

Har ni sett vilken fin VIT ros -ovan- som Anders kom hem med häromdagen till mig. Den och lite choklad (bara sådär), vilken kvinna blir INTE lycklig av det?


I hyllan ser det inte ut som det brukar...för den har nämligen fått flytta in i köket. Kommer ni ihåg att jag nämnde att jag skulle göra om i köket? Nu är det klart, och här nedan kan ni se hur det blev:


Vi sålde kökssoffan och köpte ett barbord med fyra barstolar till istället. Det blev dock inte som jag hade tänkt, då jag hade hoppats på att det skulle se JÄTTEBRA ut (jag är inte riktigt nöjd). Men jag vet samtidigt att jag är en vanemänniska och att jag kan ha svårt för "stora förändringar". Så jag kanske bara är ovan?


Stolarna räcker ju inte till oss alla, men det var inte tanken heller. Det är nästan alltid en eller två borta då vi ska äta middag...men de gånger som alla är hemma samtidigt, så kan vi ju duka upp i matrummet.

Så här -nedan- såg det ut innan:


Jag kommer säkert ångra att jag sålde soffan...men då finns det förhoppningsvis fler *blink*

Idag var vi iväg på loppis innan lunch, då det var loppis i vårat område. Men inga fynd gjordes, en tavla bara...men den kan jag kanske visa er en annan dag.

Men sen var vi på bröllop också! Det var en underbar gammal barndomsvän som gifte sig. Innan jag visste att de bara skulle bjuda de allra närmaste, så hade jag varit fräck och bjudit in mig själv *pinsamt nog* Så vi var med i kyrkan (och lämnade en liten present) och avtackade oss sen fikat. Här nedan har ni hela fina familjen, hoppas att det är OK att jag lägger ut bilden för de nygifta?


De var så fina, så..hela familjen...och jag grät mig igenom HELA VIGSELN....

Synd för dem att det regnade -MEN- det sägs ju bringa lycka då...
(Det regnade då jag och mina barns pappa gifte oss också, så jag vet inte om det stämmer eftersom vi skiljde oss sen *haha*)

Jag önskar dem all fortsatt lycka i alla fall...de har redan hållit ihop i 15 (!!) år. En go tjej är hon hur som helst M-L. Och om du läser det här M-L så tusen tack igen för att vi fick bevittna eran vigsel!


Nehej, nu har jag möss och råttor som ligger upptinade och hungriga ormar som väntar....sen blir det en fortsatt lugn och skön hemmakväll för mig och Anders. Vi är nämligen barnlediga, och DET händer inte ofta nuförtiden.


Fortsatt trevlig helg på er!



Kram Linda





1 kommentar:

Flodagatan sa...

Fina Fina Linda <3 TACK för att NI kom.. Och NI hade varit jättevälkomna på fikat efteråt <3
Men jag är oerhört tacksam över att ni kom till kyrkan. Det var inte alls bara dom närmast sörjande som var kvar :P
Jag är G L A D över att fått känna dig i så många år - du är en fin människa <3

KRAM KRAM i massor och så blev jag så full i skratt när jag såg att Linus satt på sig sina foppa - var 17 hittade han dom ha ha :P
KLOCKRENT :p