tisdag 12 maj 2015

Klaffbord för en femtiolapp & NOSTALGI


Hej på er!
Jag tänkte idag visa er ett riktigt fynd som jag gjorde för någon vecka sedan.


Detta underbart gamla -och fina- klaffbord (vitmålat och klart), för endast en femtiolapp (!!)


Jag misstänker att det var så billigt p g a sprickan genom bordsskivan, men det gör då inte mig någonting. Bordet tog dock upp den sista "lediga" platsen här hemma, nämligen framför fönstret i matrummet. 
*övermöblerat.nu*

Och det var ju en perfekt plats att ställa mina två tomatplantor på -i väntan på att de ska flyttas ut...


Idag efter nattskiftet har jag legat hela dagen med sprängande huvudvärk, plus att min rygg fortfarande gör riktigt ont. Vi har en mycket intressant utbildningsdag imorgon med jobbet (om självskadebeteende), så jag hoppas på ett mirakel över natten? *blink*

Och så råkade jag ju tappa min laptop rakt ner i golvet -med skärmen nedåt- då jag jobbade natten som var...så nu får jag vara glad för varje gång den startar....

Nåväl. Nog med gnäll nu.

Jag fick sådan lust att ta med er tillbaka till det "glada 80-talet". Här nedan ett bildcollage på saker som verkligen är nostalgi FÖR MIG.

Bilderna nedan är lånade från nätet.


1. Viewmaster
2. Ormkuben
3. Spiralen
4. Freestyle
5. Penntroll
6. Kassettbandspelare
7. Luktisar
8. Kassettband
9. Monchichi
10. Donkey kong

Jag har allt utom spiral och luktisar kvar. Jag samlar ju på minnen, och vissa saker kan jag bara inte göra mig av med.

Vissa av sakerna har jag köpt på mig i efterhand, bara för att få äga. Jag hittade exempelvis en gammal kassettbandspelare på en loppis nyligen för ca 50:-. Lycka för en minnes-samlare som mig! Det är inte så att jag använder sakerna eller så, utan det handlar nog mest om vetskapen av att äga dem...plus att jag emellanåt tar fram dem, och minns min barndom/ungdom (på gott och ont)

Nej, nu är det dags för liggläge igen.



Kram Linda





1 kommentar:

Kreativelena sa...

Fantastisk flott bord du har funnet. Kjenner et lite stikk av sjalusi her nå ;-) Og det passet skikkelig godt inn hos deg. Nydelig :-)