torsdag 2 april 2015

Vårat fina fönster & köptips


Hej igen!
Jag lär ju bara göra ett till inlägg innan mitt lilla påsklov från bloggen inträder. För jag kan inte hålla mig, utan jag måste bara få visa FÖNSTRET med stort F!


Fönstret som jag fick köpa för ingen peng alls via en av facebooks säljsidor. Det är ett av de finaste fönster jag har sett, faktiskt.


Det hamnade -som ni kan se- på ena väggen i vardagsrummet. Jag vet inte än om jag ska sätta dit en krans eller hänga några gamla kläder -eller annat på det. Det får visa sig med tiden...

Men då vi hämtade fönstret, så badade det i lort. Jag fick tvätta, tvätta, putsa och gno för att få det rent.


Vi får väl se om fönstret får fylla någon annan funktion i framtiden -såsom framsida på ett skåp eller avskiljare (vägg) exempelvis...är så glad och tacksam över att jag fick köpa det i vilket fall. Sådana här ovanliga fönster är ju jättesvåra att få tag i. Och fönstret hade hela rutor dessutom (och det är ju ännu mer ovanligt)

Idag var jag -hur som helst- till Clas Ohlson i ett ärende, och då sprang jag på detta urfina växtstöd.


(Bilden ovan är lånad från Clas Ohlson, och växtstödet finns HÄR.)

En halv provdocka kan man också kalla det.

Jag tänkte nog låta den stå som den är i ett fönster (utan blomma som klättrar i). Men det får bli senare, för just nu har jag smockfullt i alla fönster. Mina övervintrade pelargoner har nämligen nu fått en "hedersplats" i köksfönstret. För nu är de så pass stora och kraftiga. Och då fick jag ju lov att hitta plats åt de blommorna som stod där innan...ja men -ni förstår..*blink*

Det var nog allt jag hade på hjärtat för denna gång. Jag och Anders har precis krupit ner i sängen. Anders har kollat på hockey ikväll, och jag har målat och klätt om de två resterande köksstolarna (som jag visade två av på bild förut)

Så återigen får jag önska er alla en riktigt


Glad Påsk


Vi ses igen på måndag (Annandag Påsk).




Kram Linda






1 kommentar:

Fågel Blå sa...

Hej!
Vilka underbara bilder från ditt fina hem!
Glad Påsk!
Kramar Kathrine