onsdag 22 april 2015

Trumpet och lite ventilerande


Heej!
Jag lämnar ett litet livstecken idag med. Jag jobbar sista natten nu för denna vecka, sen har jag två veckors ledighet/semester -underbart! Och om det verkligen blir Island -till helgen- eller något annat, återstår som sagt att se (Anders fyller ju 50 i helgen) Men något som jag faktiskt kan LOVA REDAN NU -är att det blir loppis här hemma helgen därpå. D v s den 2 Maj. Och då hoppas jag att vi ses? Men mer om det i något kommande inlägg...

Den lilla trumpeten på bilden hittade jag förut på en loppis för en tia. Den är i plast och låg bland barnleksaker, men jag tyckte den var så söt.

Idag (läs igår) fick jag diverse provsvar från min läkare. Och precis som sist- så har jag för höga levervärden. Jag vet ju varför...min ständiga magkatarr måste jag ju äta medicin mot dagligen, och den har negativ effekt och påverkan på levern. Känns jättetråkigt och det är klart att jag blir riktigt orolig (jag klarar mig ju inte utan medicinen heller). Och som om inte det räckte, så har jag haft det lite jobbigt och motigt även på andra plan de senaste dagarna (delvis på jobbet). 

Jag tänker inte gå in på detaljer, men måste ändå säga att jag blir ledsen då vuxna människor inte kan diskutera med varandra i vänlig ton. Och dessutom anser jag att många inte borde yttra sig för mycket utan att ha satt sig in i de/den andras situation. Det värsta jag vet är gruff och gnöl samt otrevligt bemötande. Alla kan vi anstränga oss för att vara trevliga mot varandra, och har man skilda åsikter så kan man för den skullen hålla en vänlig ton och inte bara tänka på sig själv, utan faktiskt ha i åtanke att man kan såra och göra folk ledsna med sitt sätt att gå på. 

Ja ja. That´s life. Man kan självklart inte vara alla till lags. Och man kan inte styra över hur andra beter sig heller. Men en av mina svaga sidor är just- att JAG hela tiden viker mig inför andra och ger efter (för att i möjligaste mån vara alla till lags). Sån har jag alltid varit. Tyvärr. Det resulterar ofta i att man blir utnyttjad p g a att man är för snäll.

Oops. Det var visst lite som behövde ventileras idag. Så är det ibland. Summa summarum är väl ändå att inte lägga ner tid på människor som sänder ut negativ energi, utan istället njuta av alla de fantastiska människor som faktiskt får en att må bra! Och vad gäller min lever, så hoppas jag innerligt att det går att få ordning på mina värden...jag ska konsultera med min läkare.




Kram på er!//Linda





1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag heter Lena och jag brukar läsa din blogg.
Jag vill bara tipsa lite, apropå det du skriver om dina levervärden.
Min man hade det också ,för några år sedan.
Han blev ordinerad, att sluta äta gluten. Då rör det sig alltså om allt som innehåller gluten (det gäller att läsa innehållsförteckning). Efter ett tag blev värdena bättre.
Kanske kan det vara nåt för dig med.
Mvh
Lena