lördag 11 april 2015

Fönstret är dekorerat, begravning och lite trädgård


Men hej fina ni!
Jag ber om ursäkt för mitt tidigare inlägg, som (också) var så gnälligt. Det är ju så här i livet. Ibland är det upp, och ibland är det ner. Och har man gått och varit förkyld länge, så blir man lite lätt påverkad även i humöret. Jag gav mig i alla fall den på att jag skulle greja i trädgården idag, trots att jag kände mig slut. Och faktiskt blev jag piggare efter ett tag? Det kanske var just lite frisk luft och sol som behövdes?

Idag får ni i alla fall först se hur jag "pimpat" det gamla fönstret, trots allt.

Hmm, först nu ser jag på bilderna att snöret som fågelburen hänger i har korvat sig...tänk att jag missat det? DET är annars en typisk sak för mig att störa sig på, och som jag måste rätta till genast...*tss*


Jag vet inte om det blev för mycket "cirkuskänsla" av det hela -med dekorationen på fönstret? Men nu får det se ut så här..i alla fall ett tag.

Idag så passade vi ÄNTLIGEN på att begrava våran lilla hamster som gick och dog i vintras. Vi har väntat på att tjälen skulle försvinna, så det gick bra att gräva.


Hamstern var ju min 14-åriga dotters. Så hon gjorde ett kors, och plockade lite blommor...


Så nu har vi hela 3 (!) stycken hamstrar begravda här på Hagbacken.


Jag var faktiskt ute ända tills Anders kom hem från träningen (han tränar ju funktionshindrade i innebandy), och då var klockan 21. Nu har jag bara en rabatt kvar att klippa ner. Jag bjuder er på en bild på våran eka -som den ser ut NU, så ska ni få se hur den ser ut sen då den blommar för fullt.


Och äntligen har penseérna tagit sig. De införskaffades ju väldigt tidigt, och har fått åka ut och in..plus att de fryst många nätter..men NU så!


Jag avslutar med en bild på min 14-åring, som precis har fått glasögon.


Någon sa att hon blev en kopia i mindre modell av mig, men jag vet inte det, jag? Det var i alla fall inte vad HON ville höra..*haha*



Kram på er, njut av helgen ni som kan!//Linda




Ps. Jag vet att många är nyfikna på VAD jag kommer att sälja på loppisen den 2 Maj. Jag har tyvärr allt samlat i stora kassar och staplar, men jag lovar att fota allt -och lägga ut här- SENAST dagen innan loppisen går av stapeln.



1 kommentar:

Jennys Vita Villervalla sa...

Söt dotter!
Ska bli kul att se din eka framöver när det blommar i den!
Ha en fin helg!
Kram
Jenny