torsdag 30 april 2015

Valborg och loppisbilder


Hej på er!
Trevlig valborgsmässoafton! Hoppas ni har det riktigt mysigt -vad ni än gör? Här varken äter vi god mat eller tittar på någon brasa. Vi har precis kommit hem efter att ha hämtat små möbler hos mina föräldrar och bord hos svärföräldrarna m m Äta gott får vi göra någon annan dag, idag fick det tråkigt nog bli rester p g a tidsbrist. Sen har vi dessutom "tonårsjour". Visserligen är det två äldsta så pass stora nu (18 och 20 år) att de nog klarar sig *peppar, peppar*. Men vi finns tillgängliga om någon blir för full eller något annat tok inträffar. Min 14-åring fick bara vara med en kompis till kl 21, så henne hoppas jag snart se hemma igen.


Har ni sett vad min julros intagen från rabatten blommar fint?

Det ser tyvärr inte ut att bli något vidare väder direkt på lördag då vi ska ha loppis. Dock ska det inte regna, men blåsa och vara mulet...Vi satte upp tre partytält häromdagen, men då det varit ovanligt blåsigt så möttes jag av denna syn idag då jag tittade ut....*suck*


Och då hade vi ändå rest upp dem en gång dagen innan, då det blåste lika mycket...


Men vi ändrade taktik och satte partytältet in mot husväggen istället, och imorgon -fredag- köper vi ett till som också ska upp mot husväggen. Inget dåligt väder ska få stoppa min loppis inte!


Här har ni lite grann av vad som säljs i möbelväg. Dock inte det bruna bordet samt de två vita trädgårdsborden till höger. Annars så tänkte jag ta 50:- för stolarna. 50:- för vitrinskåpet. 200:- för cykeln (dock punka på) 50:- för den lilla byrån i teak (?). 75:-/fönster. Den stora räfflade tunnan kostade 900 då jag köpte den, men den säljer jag för 250:-. Den vita hyllan längst bak 50:-, pall 50:-, vitt bord uppe på trädgårdsbordet till höger 75:-. Terrarium 50:-. Små bord mellan 50-150:-. Bl a stora korgar och någon mer stol kommer att tillkomma.


Och halva priset den sista timmen mellan kl 14-15 på det som blir kvar (för den som vågar vänta).


Sen kom jag på att jag har en hel bunt med gamla jesusplanscher (se bilden ovan) De tänkte jag sälja för 30:-/styck. De flesta är dock lite slitna och naggiga. Ursäkta den dåliga bilden, men allt ligger just nu huller om buller inne i matrummet -i väntan på att få komma ut. Sen har jag inte rensat än bland mina plädar och gardiner. Det ska jag fixa imorgon. 

Jo! En sak till som kan vara bra för er att känna till! En gammal barndomskompis sms:ade mig i morse och frågade om jag hade swish? Och det har jag. Så vill ni inte krångla med att ta ut pengar, så kan ni swisha dem till mig på plats (om ni har eller skaffar swish). Enkelt och smidigt.

Men jag återkommer med bilder på allt som ska säljas under fredagskvällen.



Kram så länge//Linda





Inga kommentarer: