onsdag 1 april 2015

Gamla vikter och pressglas


Hallå på er!
Samlare finns det gott om, och jag tillhör definitivt en av dom. Jag har många samlingar, och idag får ni se min samling med gamla vikter. Det är extra roligt att några av vikterna är med mig från min barndom.


Det har blivit några stycken, och jag är ständigt på jakt efter fler.


Min mamma har en komplett samling, och jag gissar att jag en dag får ta över -även hennes?


För tillfället står de ovanpå vårat TV-skåp.

En annan sak som jag samlar på- är pressglas.


Visst är det vackert då solen bryter igenom det tjocka glaset?


Jag har ytterligare en -av många samlingar- som ni ska få se i något av de kommande inläggen.

Jag är så glad, då jag idag hann på ett stort gammalt fönster som var riktigt vackert (till inget pris alls mot vad det är värt) Och om allt går som det ska (och säljaren inte ångrar sig), så ska vi hämta hem det idag -onsdag.

Annars så ligger Anders däckad än. Då jag pratade med honom för bara en stund sen (jag sitter på jobbet), så sa han att det kändes som att febern höll på att ta om...
Så det är fortfarande osäkert om det blir någon kryssning av till helgen? Nåväl, ni lär märka av hur det blir.

Ha en skön lill-lördag nu, och glöm inte att det idag är 
1 April -Dagen då alla luras hej vilt.



Kram Linda


Ps. Det nya numret av bibeln (Jeanne D Arc Living) som nu finns ute i butikerna -är ljuvligt! 


Jag är verkligen full av inspiration!





1 kommentar:

vitadrömmarobusigabarn sa...

En underbart fin Glad påsk
till dig och din fina familj
Massor av kramar!!!!