lördag 11 april 2015

Matbordet i matrummet och nyckelpigor


Men hej!
Nu är jag här igen, bara för att jag kände för det *ler* Idag har vi haft fullt upp hela dagen...Dagen började med ett loppisbesök som fortsatte till IKEA för en brunch. Oj, oj, oj- vad vi åt! Med IKEA FAMILY kortet kostar en brunch 39:-/person. Och då får man äta så mycket man vill av bacon, äggröra, köttbullar, våfflor, ostkaka, ägg, melon, bröd, yoghurtar...ja allt ni kan tänka er. TIPS! Magarna stod i alla hörn. Sen fick Anders ett jourjobb i Säter, och då åkte jag med och hoppade av på en loppis i Gustafs (som ligger efter vägen). Sen hem och ta en powernap, och fortsätta påta i trädgården samt köra iväg skräp. Och nu på kvällen var vi in till Falun för att hämta en isolerad kattkoja som vi fått via bortskänkes-sidan på facebook.

Och nu har vi slängt oss i soffan. Pust, vad skönt!


Bilderna ovan är fotade från matrummet och ut mot hallen.

Då jag klippte ner allt i den sista av mina rabatter, så väckte jag en och annan nyckelpiga som fortfarande låg i ide under allt torrt.


Visst är de söta? 


Tänk när man var liten och räknade deras prickar för att ta reda på deras ålder. Men jag antar att det inte alls stämmer? Jag har då ingen aning om hur gammal en nyckelpiga kan bli.


Lekte lite med bilden ovan..

Avslutningsvis en bild på kvällssolen..


Imorgon ska jag fortsätta i trädgården. Jordgubbslandet ska rensas och hallonhäcken med. Och så borde fönstren putsas. Med mera. Vi får se vad som blir gjort imorgon.



Kram Linda





Inga kommentarer: