torsdag 9 juni 2011

En del måste visst kyssa flera grodor innan den rätta prinsen dyker upp

Sitter på jobbet, och våra patienter sover så snällt (peppar, peppar)...så jag passar på att berätta min historia om mig och Anders NU...Bilden är gammal...från mitt gamla hem (tog det som lätt fanns till hands)

Jag levde då med en man (vi kallar honom X) som jag hade haft ett förhållande med i ca ett halvår, dagen då jag "upptäckte" Anders. Jag hade gjort slut med X i fråga några gånger, men det slutade med att jag gav det hela /han/oss nya chanser gång på gång...Jag tänker inte baktala honom för mycket, men kan säga att JAG verkligen ville bryta mig loss ifrån honom (men hade inte den styrkan som krävdes).....

Jag minns så väl då vi var på auktionen som Anders hade. Min nuvarande svärfar var auktionist. Men så begärde han en ersättare, då han behövde vila ryggen...och DÅ kommer ANDERS upp på scenen :)

Jag reagerade över att han verkade lite nervös till en början, men sedan släppte det. Och som vid ett blixtnedslag så insåg jag DÄR OCH DÅ- att en sådan mysig och härlig man som HAN verkade vara, ville jag leva med (utan att säga för mycket, så levde jag i ett destruktivt förhållande med X)

Auktionen led mot sitt slut, och vi åkte hem. Dagarna gick. Anders föll i glömska. Men så kom då dagen då jag insåg att jag en gång för alla måste göra något för att "slå mig fri" (på riktigt) En av mina närmaste väninnor tyckte jag skulle gå med i en dejtingsida. För hennes teori var att jag lättare skulle kunna bryta upp om jag hade någon annan "som lockade". Detta är INTE att rekommendera, jag tycker inte det är OK att göra så. Men det var så jag handlade p g a vissa omständigheter som jag inte vill gå in på här.....

Jag hade kontakt med ett par män på dejtingsidan, men inte mer än lite mail-kontakt. Så skulle vi ha fest en kväll. Jag bestämde mig för att jag återigen skulle avsluta förhållandet med X dagen därpå, och han var inte välkommen hem till mig på festen. Då dyker det upp ett mail från en man jag inte mailat med förut. Han skriver något i stil med "-Kul med en tjej som inte röker i Borlänge"....Jag studerade bilden (som var otydlig) men fick ett ryck och skrev att han kunde väl komma upp på våran fest och säga hej och presentera sig?

Efter lite övertalning från min sida, kom han då-nykter. Då han stegar in på min gård tar hjärtat ett stoort glädjeskutt av positiv överraskning :) WOW var min första tanke! Mannen som kom såg MYCKET snyggare ut i verkligheten, och han verkade dessutom lite bekant.....

Vi hade en trevlig kväll allihopa tillsammans. Anders åkte hem igen, och en väninna blev att sova kvar. Dagen därpå höll jag mitt ord och gjorde slut med X en gång för alla (vilket inte var helt okomplicerat och jag vill helst inte tänka på det idag) Men Anders kom redan samma kväll upp till mig efter lite sms-ande, och kemin emellan oss var klockren. Mitt i alltihopa tar han fram mobilen för att visa bild på någonting, och bland bilderna dyker en bild från auktionen upp som han även visar....

DÅ faller poletten ner! Det var ju HAN! Auktionisten som jag blev så förtjust i den där dagen :))

Resten är, som man brukar säga-historia. Efter en kantad och krokig väg där flera s k vänner försökte sätta stopp för våran kärlek, och där ett "galet X" vägrade släppa taget under en lång tid med diverse hot (som slutade med att jag fick se till att han fick vård), så lever vi nu som lyckliga sambos- jag och Anders :)

Och på söndag är det dags att återuppliva gamla minnen av fjolårets auktion. Skillnaden NU är att mannen på scenen VERKLIGEN ÄR MIN :)) Och jag kan INTE VARA LYCKLIGARE!!!

Ps. Glömde ju! Till historien hör att Anders hade spanat in mig flera ggr tidigare på ett par fester hos gemensamma bekanta som vi tydligen hade :) Men då var jag inte singel el "sökande" och uppmärksammade honom visst inte.....

2 kommentarer:

Flodagatan sa...

Solkenshistoria <3 Lyckliga ni... Ta hand om varandra - ni är som gjorda för varann...

Kram och hoppas natten blir lugn för dig..

Livingroom sa...

Så fint! Önskar er allt gott.
Det var alltså ödet som förde er samman -bokstavligen!
Kul att ni dessutom har sedan tidigare gemensamma vänner - det underlättar ju alltid.
Ha en solig och skön söndag.