måndag 13 juni 2011

Student, auktion & dunder och brak

Oj, vilken helg! För det första så verkar det som att moder jord hade en hel del att klaga på...trippel-blixtar, strömavbrott, översvämmade vägar...och U name it......Men antar att det behövdes rensas ur lite i luften?

Vi inledde helgen med att fira en av mina goa bonussöner som tog studenten. Här nedan har ni den lycklige samt hans söta flickvän :)

Min dotter agerade fotograf hela helgen, och naturligtvis så skulle bloggerskans (mina) oborstade tänder förevigas. Jag har ett fyrklöver i guld på en tand, som har setat där nu i MÅNGA år.....

Älskade denna bild på mötet mellan kanin-bebis. Det är mina bonusbarns kusin :)

Lördagen tillbringade vi eftermiddagen åt att förbereda det sista inför söndagens auktion. Och så måste jag berätta att jag tog premiärdoppet på kvällen. 22 grader varmt i vattnet, vi badade till kl 22. Vi var hela 17 stycken med Anders bröder samt deras barn m fl, och OJ så trevligt och skönt vi hade det. Sen kom söndagen- och det var dags för auktion. Nedan ser ni några av de 72 cyklar som auktionerades ut, många av dem BILLIGT.....

KALLT var det hela förmiddagen.....


Listor såldes där alla ca 300 utrop stod med.....

Här nedan har ni från vänster: Min äldsta bonusson, hans plastbror på mammans sida, mina yngsta bonusson och hans flickvän samt min "egna" lilla Ida...och i bakgrunden är det två av Anders brors-söner.....

Här har visningen börjat, och Anders hälsar välkommen och förklarar för publiken (som kommit) hur allt går till väga. Behöver jag säga att jag var sprickfärdig av stolthet? ;)

I år var det ovanligt lite folk, kanske p g a det dåliga vädret?

Dagen avslutades med att hela, tjocka släkten gick ut på restaurang och åt. Det var en mycket lyckad helg, och jag är SÅ lyckligt lottad som numera har en sådan STOR, FIN och UNDERBAR familj/släkt! Love u all <3


Ps. Nästa gång blir det någon form av INREDNING här ;)



Inga kommentarer: