fredag 3 juni 2011

NU tar jag helg!

Äntligen klar! Pust :) Här kommer lite helhets-bilder.....

Bilden nedan är lånad från Hemnet, och den visar hur de förra ägarna hade det.....

Här tog jag en bild för att visa hur jag drar möbler och river matta bit för bit.....

Färdigt!

Jag är väldigt nöjd!

Skärmväggen passar utmärkt där den står eftersom vi har vårat sovrum där innanför...nu får vi lite "PRIVACY" tills det någon gång kommer upp en riktig vägg.....

Kruxet är bara det att jag nu stör ihjäl mig på den bruna plastmattan som fortfarande ligger kvar i sovrummet...och den gula tapeten...Men känner nu att JAG (som ensam renoverare då gubben har fullt upp med sin auktion), måste ta en paus....

De två fina emma-fåtöljerna lämnade de förra ägarna kvar till min stora glädje :) Det gråa golvet som bara är målat en gång får nog ha denna färg tills vidare...gillar den mer och mer :D

Kom ihåg att alla bilder alltid går att förstora genom att klicka på dem.

Idag har det varit en riktigt hektisk dag då jag rännt mellan tvättstugan, köket och målningen-samtidigt som min underbara bonus-dotter hade kompisar här och de ville ha assistans typ HELA TIDEN (med alltifrån vatten-spridare, matlagning till att bara finnas där för dem...) Samtidigt har mina lika UNDERBARA bonus-söner (på snart 19 och 21) haft kompisar här flera nätter, och det har inneburit diverse extra plock och matlagning. Nu har några av dem bänkat sig i hammocken ute med öl, medans tjejerna sparkar boll och hoppar studsmatta....

Nu ska nog JAG också gå ut och ta mig en välförtjänad cider tills gubben snart äntligen kommer hem :)





1 kommentar:

Tinas bo sa...

Vad fint du fått det!!
Vilken skillnad till hur det såg ut hos de förra ägarna....
Kul att de lämnade kvar fåtöljerna.. :)

Snyggt golv under mattan i vardagsrummet!!

Kram tina