måndag 20 juni 2011

Tredje gången gillt?

Är så underbart att komma hem efter nattskiftet och bli bemött av solens strålar i köket :) Bilden går att förstora genom att klicka på den.....

Från dag till dag kommer det fram nya, fina blommor i rabatten. Jag har lyckats hålla mig ganska bra från att rensa, i o m att jag inte riktigt har vetat vad som har varit vad. Har t o m fått en och annan pik av Anders som tycker att vi (=läs JAG) borde rensa hallonhäcken ;)

Jag har gjort klart för honom, att i år bortprioriterar jag trädgården så gott det går...just för att få se vad som kommer fram...Men visst, hallonhäcken lär jag väl ta itu med-IGEN :/ Idag tänkte jag även ge mig på en av rabatterna, som jag har förstått har drabbats av den väldigt (o)älskade kirskålen :( Har inte vetat hur den har sett ut förut, för i mina förra boenden har jag faktiskt klarat mig ifrån den.....Men NU vet jag.....

Det här är tredje huset jag bor i, och eftersom jag är lite väl skrockfull så hoppas jag att det är tredje gången gillt- och att vi får bo här tills vi blir gamla?

Jag och mina barns pappa träffades redan då jag var 17 år, och han 19 år. Vi skaffade en gemensam lägenhet som vi bodde i då sonen föddes. Därefter köpte vi vårat första hus. I det huset trivdes vi aldrig bra, så vi hann skaffa våran första dotter innan vi insåg att vi gjort bort oss. Efter ca ett års boende i DET huset så köpte vi då vårat andra hus (där vårat tredje barn kom till världen). Ett stort, ljusrosa hus på 180 kvadrat. Vi höll ihop i elva år, och var gifta i fem år innan vi skiljde oss. Pappan bor nu kvar i det "stora huset", och har liksom jag en "ny familj". Han har t o m börjat om och har en liten son på ett år.....Jag köpte då vi skiljde oss min bostadsrätt på 5 rok, och bodde där i ca 7 år (med två andra sambos "inneboende" i längre förhållanden).....

Det var lite historia om mina boenden innan jag äntligen träffade den rätta, d v s- DEN STORA KÄRLEKEN :)

Nehej, dags att krypa ner i sängen några timmar innan huset vaknar till liv här :) Har källaren full av ungdomar (sonen har LANAT som vanligt med kompisar), äldsta dottern sover uppe med en kompis och yngsta dottern sover hos min bonusdotters mamma. Det måste jag säga känns riktigt roligt att de vill umgås trots att bonusdottern har "mamma-vecka". Det är inte lätt att få ihop det så alla blir nöjda i en "ny familj" med särkullsbarn, men jag måste få säga att vi lyckats riktigt bra, jag och Anders :)

Nu hoppas jag att solen håller i sig, så jag och barnen kan cykla och bada om dagarna nu då vi är lediga! :) Nog för att tonåringarna kanske hellre cyklar själva (med kompisar) även om det är dåligt väder då, men som tur är har jag min minsta på 10 år, som ÄN så länge gärna följer med MAMMA :)



Inga kommentarer: