måndag 20 juni 2011

Små förändringar för en bokmal

Jag är ju en riktig bokmal emellanåt. MEN, jag läser BARA biografier och sanna historier...och av någon anledning så blir det bara tragiska berättelser...t e x människor som blivit utsatta för misshandel, sexuella övergrepp o s v Men, frågan är bara- vart gör man av alla böcker man läst?

Jag har länge haft dem instuvade i ett skåp, och tidigare i korgar. Problemet var bara det att jag glömmer om jag läst vissa böcker då jag vill ha något att läsa, och är inne på sajter där man kan beställa böcker ifrån (bekväm som jag är) Och inte orkar jag ta fram och gå igenom alla böcker för att titta om jag har boken sen förut, eller inte. Nu har det hänt vid ett par-tre tillfällen att jag beställt en och samma bok som jag redan hade. Och för att få lätt överblick till en annan gång så insåg jag att den gamla, hederliga bokhyllan måste fram....

Men inte vill jag ha böckerna SYNLIGA, jag heller :( Så det bidde ett litet skynke framför (såklart)

Men nu kan jag enkelt se om jag har boken jag är sugen på att köpa sedan innan, eller ej. Jag lider ju då tyvärr av en guldfisks minne vad gäller vissa saker....

Bokhyllan lyckades jag hitta en plats att klämma in på, till Anders stora missnöje...han tycker vi redan har möbler överallt ;)

Och den gamla kartan som jag är så förtjust i fick flytta på sig (bilden ovan)

Nu blir det nog just-hammocken med en bra bok i väntan på Anders, som direkt efter jobbet fick en jourutryckning :(



2 kommentarer:

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej.. vad fint det blev med skynket framför bokhyllan.. Allt går att piffa till med lite tyg :) Önskar dej en skön midsommarvecka, Kram!

hällkulla sa...

Hej!!

Oj, så fint det blev med skynket framför böckerna!!
Önskar dig en fin Midsommar!

Kram
Pi